رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: رانندگان شرکتهای اینترنتی هیچ تعهدی به شهرداری ندارند و این درست نیست. ما چند بار نامه ارسال کردیم که باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی چمران؛ در حاشیه سیصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز […]
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: رانندگان شرکتهای اینترنتی هیچ تعهدی به شهرداری ندارند و این درست نیست. ما چند بار نامه ارسال کردیم که باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی چمران؛ در حاشیه سیصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز مجوزی به شهرداری داده خواهد شد که اموال منقول غیرقابل استفاده را تعیینتکلیف کند، اظهار کرد: یک لایحه بهای خدمات و تسریع در صدور پروانه ساختمانی نیز در دستور کار قرار دارد. به تعدادی از پرونده باغات نیز رسیدگی خواهد شد. وی درخصوص فعالیت تاکسیهای اینترنتی در سطح شهر، یادآور شد: بنده سال قبل چندبار دقیقاً به همین موضوع اشاره کردم. این حادثه ناگوار که منجر به قتل یکی از شهروندان شد، توسط یک مسافرکش با خودروی پلاک شهرستان بوده است. بارها گفتیم کسانی که تاکسی دارند از پرونده برخوردار هستند و هر ساله به تاکسیرانی مراجعه میکنند و شناسایی شده هستند. هر کسی با یک وابستگی از شرکتی ثبتنام میکند که نه سابقه مشخص و نه تعهدی دارد. شورای شهر هیچگونه اجازهای در این خصوص نداده و مجوزها خلاف قانون است. این موضوع صنفی بوده و در سامانهای حضور ندارند. پیش از این نیز شاهد اتفاقات ناگواری بودهایم. چمران؛ خاطرنشان کرد: ما گفتیم که پلاکهای شهرستان رقم بیشتری بپردازند که سروصدای زیادی شد. اینکه این اتفاق بیفتد با قانون هماهنگ است؟ دوستان وزارت کشور هم نسبت به این موضوع رضایت ندارند. این رانندگان با تاکسیرانی همکاری کنند. ما کاری با درصدی که دریافت میکنند، نداریم. این شرکتها پول زیادی به جیب میزنند و از سویی دیگر افرادی قربانی میشوند. این رانندگان هیچ تعهدی ندارند و این درست نیست. ما چند بار نامه ارسال کردیم که باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنند. وی با بیان اینکه وزارت کشور هم بهعنوان مسئول اصناف باید به آنها مجوز دهد، گفت: در شهرها باید شهرداریها مجوز دهند. وزارت کشور نیروی کافی در این خصوص ندارد و در اتاقهای خود نشستهاند و از این اتفاقات خبر ندارند. چمران؛ در رابطه با نصب دوربین در تاکسیهای اینترنتی هم اظهار کرد: چهارراههای ما کمبود دوربین دارند و حالا میگوییم در خودروها دوربین بگذارند؟ چرا نمیگوییم باید رانندگان خوب با سابقه مشخص به کار گرفته شوند؟ البته وضعیت دوربینهای شهر روبه بهبود است و خریداری شده و به تدریج نصب میشود. وی همچنین تصریح کرد: افرادی اشتباه شنیده و اشتباه منتقل کردند که خودروهای پلاک شهرستان نباید وارد تهران شوند؛ در حالیکه ما گفته بودیم افرادی که بیش از چند روز تردد در محدوده مرکزی شهر دارند، باید رقم بیشتری بپردازند. رانندگان طرح ترافیک میخرند و در محدوده مرکزی مسافرکشی میکنند. در هر صورت این موضوع در فرمانداری پذیرفته نشد و گفتند مغایرت قانونی دارد.
میترا براتی- از زمان قتل الهه حسیننژاد بیش از سه هفته و از دستگیری قاتل وی نزدیک به یک هفته میگذرد. دختری که برای آخرین بار با سوار شدن بر یک سمند نقرهای به زندگی خود پایان داد! از زمان قتل او تاکنون مباحث بسیاری درباره سواریهای شخصی میشود؛ سواریهایی که با حضور در اپهایی […]
لایحه اصلاح قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به دست کمیسیون عمران مجلس رسیده است و برخی از اعضای این کمیسیون موافقت کلی خود را با متن لایحه اعلام کردهاند. در صورت تصویب این لایحه در مجلس، شهرداریها متولی صدور مجوز پلتفرمهای تاکسیهای اینترنتی میشوند و این پلتفرمها باید عوارض تردد در شهر […]
دیدگاه بسته شده است.