دولت به بخش خصوصی واقعی اعتماد کند

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان دولت به بخش خصوصی واقعی اعتماد کند رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش بخش خصوصی واقعی در اقتصاد ایران گفت: بخش خصوصی می‌تواند واحدهای تولیدی را به خوبی مدیریت و در بازارهای جهانی به رقابت با سایر بنگاه‌های بین‌المللی […]

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان

دولت به بخش خصوصی واقعی اعتماد کند

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش بخش خصوصی واقعی در اقتصاد ایران گفت: بخش خصوصی می‌تواند واحدهای تولیدی را به خوبی مدیریت و در بازارهای جهانی به رقابت با سایر بنگاه‌های بین‌المللی سوق دهد.

‌به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، احمدخوروش در نخستین جلسه کمیسیون در سال جدید ضمن تقدیر از تغییر نگاه دولت به بخش خصوصی گفت: دیگر ترس از بخش خصوصی از سوی دولت وجود ندارد و این نوید آینده درخشان برای اقتصاد ایران است.

 وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای ارایه خدمات آموزشی به فعالان بخش معدن در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: مشاوران اتاق در بخش‌های مالیاتی‌، بیمه تأمین اجتماعی، قانون کار، بازرگانی، گمرک و زمینه‌های مختلف آماده ارایه خدمات به فعالان بخش معدن است.

 رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح ‌کرد: همکاری دانشگاه و صنایع معدنی استان می‌تواند مسایل و مشکلات این واحد‌ها را برطرف و زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی را برای استان فراهم سازد.

 علی خیر‌اللهی، نایب‌رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: در شرایط رکود اقتصادی بخش خصوصی با ایجاد ارزش‌افزوده و توسعه فعالیت‌های خود می‌تواند رکود را مدیریت کند.

 وی واگذاری معادن به بخش خصوصی واقعی را عامل موفقیت بخش معدن و صنایع معدنی برشمرد و افزود: قیمت تمام‌شده پروژه‌های معدنی بخش خصوصی یک‌سوم بخش دولتی است و بایستی از این توانمندی برای توسعه بهره‌برداری معادن استفاده کرد.

 خیر‌اللهی خواستار هزینه شدن حقوق دولتی دریافت شده از بخش معادن برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این بخش شد و گفت: جاده‌سازی و به‌روز شدن ماشین‌آلات صنایع معدنی می‌تواند به توسعه این بخش کمک کند.

 شهریار شعبانی، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان هم تصریح ‌کرد: طی رایزنی‌های به ‌عمل آمده، مقرر شد هلدینگ ایتالیایی IMM فعال در زمینه سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته در نمایشگاه سنگ اصفهان که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود‌، حضور یافته و زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای آموزشی برای فعالان بخش معدن استان فراهم سازد.

 وی اضافه ‌کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین این هلدینگ و اتاق بازرگانی مقررشده که در نمایشگاه کارارای ایتالیا در سال ۲۰۱۸ زمینه حضور شرکت‌های معدنی استان اصفهان در این نمایشگاه فراهم شود.

 

 وی از تشکیل کارگروه دانش‌پژوهان معدن و صنایع معدنی ذیل کمیسیون با حضور استادان دانشگاه رشته معدن و زمین‌شناسی دانشگاه‌های اصفهان خبر داد و گفت: در این کارگروه طرح‌های تحقیق و توسعه معادن و صنایع معدنی استان با همکاری شرکت ایمیدرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.