۱۶ اتحادیه صنفی ادغام شد

رییس اتاق اصناف اراک‌ ۱۶ اتحادیه صنفی ادغام شد رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با بیان این‌که اکنون ۶۹ هزار نفر در واحدهای صنفی استان اشتغال دارند، گفت: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال نام‌گذاری شده است، حمایت و توجه به واحدهای صنفی می‌تواند اشتغال خوبی […]

رییس اتاق اصناف اراک‌

۱۶ اتحادیه صنفی ادغام شد

رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با بیان این‌که اکنون ۶۹ هزار نفر در واحدهای صنفی استان اشتغال دارند، گفت: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال نام‌گذاری شده است، حمایت و توجه به واحدهای صنفی می‌تواند اشتغال خوبی را به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت اتاق اصناف ایران، جمشیدزند در نشست هم‌اندیشی رؤسای اتاق‌های اصناف سراسر استان مرکزی و اتحادیه‌های صنفی اراک گفت: اصناف و بازاریان در دوران‌های مختلف با تلاش کوشش دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین اصناف و بازاریان در دوران تحریم و در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور مناسب نبود، با وجود مشکلات فراوان، لحظه‌ای از خدمت به مردم غفلت نکردند.

زند در ادامه به جایگاه اصناف استان در کشور اشاره کرد و ادامه ‌داد: در کشور ۳۹۶ اتاق اصناف فعالیت می‌کنند که ۱۲ اتاق در استان مرکزی قرار دارد. همچنین از ۷ هزار و ۴۹۶ اتحادیه صنفی کشور ۱۹۲ واحد صنفی در استان مرکزی خدمت می‌کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی بیان ‌کرد: ۴۴ هزار و ۱۳۶ واحدصنفی دارای پروانه در استان فعال هستند که اراک بیش‌ترین واحدهای صنفی و آشتیان کم‌ترین واحد را در خود جای داده است.

زند با اشاره به این‌که ۶۹ هزار نفر در استان مرکزی در واحدهای صنفی اشتغال دارند، افزود: اصناف با کم‌ترین میزان تسهیلات می‌تواند اشتغال ایجاد کنند، لذا از مسؤولان انتظار داریم تسهیلات مورد نیاز برای واحدهای صنفی را در اختیارشان قرار دهد.

وی با بیان این‌که سال گذشته پروانه فعالیت ۹ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در استان مرکزی ابطال شد، ادامه‌ داد: بیش‌ترین پروانه‌های صنفی ابطال شده مربوط به اراک و کم‌ترین مربوط به فراهان بوده است. شرایط رکودی حاکم بر بازار، افزایش نرخ مالیات و فشار قاچاق کالا از مهم‌ترین دلایل ابطال پروانه‌های صنفی بوده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ادغام ۱۶ اتحادیه صنفی، احداث برج اصناف به منظور کاهش هزینه‌ها، تجلیل از برندهای برتر و اطلاع‌رسانی به واحدهای تولیدی استان از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی اصناف استان بوده است.

ضرورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به اصناف در شرایط رکود بازار

رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی همچنین حذف حدود و حریم صنفی، دریافت مالیات بدون توجه به شرایط رکودی، روز بازارها، عدم ارایه تسهیلات به واحدهای صنفی، قاچاق کالا، مشکلات قانون نظام صنفی و کمبود سرمایه در گردش از مهم‌ترین مشکلات حوزه اصناف استان بیان کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: الزام خرید دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌ها از واحدهای صنفی استان، استفاده نکردن از کالاهای خارجی مشابه تولید داخل، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، رفع موانع و قوانینی که هزینه تولید را بالا می‌برند، تسهیل در قوانین بیمه، مالیات و کار از مهم‌ترین راهکار‌ها و پیشنهادات به منظور رونق واحدهای صنفی است.