انتقاد عضو شورای شهر به مناقصات غیرقانونی شهرداری رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری در حوزه حملونقل به شدت از برنامه عقب است و این عقب ماندگی را برگردن مشکلات مالی میاندازد، گفت: اگر شهرداری تهران مشکلات مالی دارد، به چه دلیل از همایشهای بیخاصیت، سفرهای […]
انتقاد عضو شورای شهر به مناقصات غیرقانونی شهرداری
رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری در حوزه حملونقل به شدت از برنامه عقب است و این عقب ماندگی را برگردن مشکلات مالی میاندازد، گفت: اگر شهرداری تهران مشکلات مالی دارد، به چه دلیل از همایشهای بیخاصیت، سفرهای بیمورد خارجی و بذل و بخشش ملک و ابنیه خودداری نمیکند؟
محسن سرخو در گفتوگو با ایلنا، به برنامههای عقب مانده شهرداری در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران مکلف بود، خط ۷ مترو تهران را تا پایان سال ۹۴ و خط ۶ را تا پایان سال ۹۵ به بهرهبرداری برساند، اما از برنامه عقب است و این عقب ماندگی را برگردن مشکلات مالی میاندازد.
وی خاطرنشانکرد: اگر شهرداری تهران مشکلات مالی دارد، به چه دلیل از همایشهای بیخاصیت، سفرهای بیمورد خارجی و بذل و بخشش ملک و ابنیه خودداری نمیکند؟
این عضو شورای شهر تهران در ادامه به قراردادها و مناقصات غیرقانونی اشاره کرد و افزود: علت تداوم قراردادهای خارج از تشریفات قانونی و مناقصات علیرغم تذکرات متعدد به ویژه در روزنامه همشهری چیست؟ مناسبات اقتصادی، خرید و فروشها و کارگزاریهای شرکت جهان وابسته به بانک شهر باید شفافسازی شوند. شهرداری ۱۰ سال فرصت داشته و این زمان کمی نیست. امیدوارم در شورای چهارم این اهداف محقق شود.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه حملونقل با عقب ماندگیهای قابلتوجهی روبهرو است، افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۳ روش تدوین بودجه شهرداری در شورای شهر تهران تغییر کرد و براساس برنامه ۵ ساله شهرداری موظف است، سالانه ۳۰ کیلومتر مترو به بهرهبرداری برساند. در این برنامه هیچ قسمت از بودجه اجرایی به پرداختهای دولتی موکول نشده است و پیشبینی شده اگر کمکهای دولت پرداخت شد این ۳۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر افزایش یابد.
وی افزود: تهران در مجموع به ۵۴۰ کیلومتر مترو در داخل شهر و حدود ۲۰۰ کیلومتر هم در حومه شهر نیازمند است. بودجه مترو حومهای بهطور کلی توسط دولت پرداخت میشود.
این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه حملونقل به شدت از برنامه عقب است، تصریح کرد: اینکه شهرداری اعلام کند؛ عقب ماندگی در حوزه حملونقل ندارد، مانند مریضی است که بیماری خود را انکار میکند. بنابراین هیچگاه به فکر درمان و چاره نمیرود و عاقبت خوبی هم برای چنین بیماری نمیتوان متصور بود.
وی افزود: تعداد اتوبوسهای ناوگان شرکت واحد در آغاز برنامه ۵ ساله دوم، ۶ هزار و ۵۵۳ دستگاه بود که باید تا پایان سال ۹۵ به ۸۲۵۳ دستگاه میرسید، که متأسفانه به ۶۳۰۰ دستگاه رسیده است. یعنی به جای افزایش، تعداد اتوبوسها از سال اول کمتر شدهاند.
سرخو ادامه داد: این در حالی است که همه ساله بودجه لازم برای شهرداری پیشبینی شده است، اما به علت عدم پیگیری مدیریت مربوطه و بیتوجهی شهرداری به تخصیص اعتبارات این مهم تحقق نیافته است. در صورتی که حمل و نقل عمومی همواره در زمره اولویتهای اصلی شورای چهارم بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.