ساماندهی زباله‌های بیمارستانی خراسان‌شمالی به مناقصه می‌رود

مدیر بهداشت محیط دانشگاه پزشکی خراسان‌شمالی ساماندهی زباله‌های بیمارستانی خراسان‌شمالی به مناقصه می‌رود مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان‌شمالی گفت: ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در این استان امسال به مناقصه می‌رود. محمود بهنیا در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در تلاش هستیم تا جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی […]

مدیر بهداشت محیط دانشگاه پزشکی خراسان‌شمالی

ساماندهی زباله‌های بیمارستانی خراسان‌شمالی به مناقصه می‌رود

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان‌شمالی گفت: ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در این استان امسال به مناقصه می‌رود.

محمود بهنیا در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در تلاش هستیم تا جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی استان به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: در این طرح، ساماندهی و بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و نیز مطلب‌‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی استان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

بهنیا گفت: هم اکنون بیمارستان‌های دولتی استان که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارند، به دستگاه اتوکلاو مجهز است با این وجود آمادگی داریم تا این خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان‌شمالی تصریح‌ کرد: رویکرد ما این است که کار ساماندهی زباله‌های بیمارستانی استان به بخش خصوصی واگذار شود.

وی اضافه‌کرد: میزان زباله‌های بیمارستانی تولیدی استان در حدی نیست که برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد و از این رو جمع‌آوری زباله‌های مطلب‌‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و نیز پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در استان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

بهنیا تصریح‌ کرد: در این طرح، دانشگاه علوم پزشکی خدمت ساماندهی زباله‌های بیمارستانی را از سرمایه‌گذار می‌خرد.

وی درباره اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه ساماندهی زباله‌های عفونی در این استان گفت: سال گذشته قرار بود با ورود بخش خصوصی، جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌های بیمارستانی محقق شود اما به علت مشکلاتی که در مجوز به‌کارگیری برخی تجهیزات وجود داشت، این سرمایه‌گذاری به نتیجه نرسید.

 

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان‌شمالی گفت: بر این اساس، قرار است امسال جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی این استان به مناقصه برود.