آمادگی ناجا برای حفاظت از صندوق‌های رای

فرمانده ناجا عنوان کرد آمادگی ناجا برای حفاظت از صندوق‌های رای فرمانده ناجا گفت: برای حفاظت از صندوق‌های رأی همکاران من آمادگی کامل را دارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین‌اشتری در دومین روز از همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با اشاره به آمادگی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، […]

فرمانده ناجا عنوان کرد

آمادگی ناجا برای حفاظت از صندوق‌های رای

فرمانده ناجا گفت: برای حفاظت از صندوق‌های رأی همکاران من آمادگی کامل را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین‌اشتری در دومین روز از همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با اشاره به آمادگی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، گفت: نیروی انتظامی در این زمینه آمادگی لازم را دارد و از مدت‌‌ها قبل اقدامات خود برای تأمین امنیت انتخابات و افزایش مشارکت و برگزاری با شکوه انتخابات را انجام داده است.

وی با تأکید بر این‌که آمادگی مأموران در روز انتخابات و پس از آن ادامه خواهد داشت، گفت: برای حفاظت از صندوق‌های رأی همکاران من آمادگی کامل را دارند.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق، اضافه کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال ۹۴ را داشتیم اما این را کافی نمیدانیم و بنا داریم که در عمل به فرمان مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر ضرورت حضور در مبادی رسمی و گمرک‌‌ها و… با همکاری قوه‌قضاییه در مبادی رسمی حضور داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم تعامل بیش‌تری با قوه‌قضاییه و دیگر دستگاه‌ها داشته باشیم و بتوانیم با اقتدار بیش‌تر امنیت بیش‌تری در جامعه حاکم کنیم.

دومین روز از همایش روسا، فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی با حضور سرلشگر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد. رییس دستگاه قضا و وزیر دفاع دیگر مهمان این همایش بودند.

لزوم توجه ویژه به پلیس فتا در جهت کاهش جرایم فضای مجازی

جانشین فرمانده ناجا نیز در بیست‌ودومین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با بیان این‌که جهت‌گیری آموزش‌ها از تئوری و دانش‌محوری باید به سمت مهارت‌افزایی تغییر کند، گفت: با توجه به این‌که میزان جرایم در فضای مجازی رو به گسترش است باید به پلیس فتا توجه ویژه‌ای شود.

اسکندر مؤمنی با قدردانی از تلاش همه فرماندهان و کارکنان ناجا اظهار کرد: در سال ۹۵ شاهد موفقیت‌های ناجا در عرصه‌های مختلف بودیم و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت در پهنه ایران اسلامی افتخاراتی آفرید که این افتخارات نتیجه تلاش همه فرماندهان و کارکنان ناجا است. امروز قدرت و دامنه منافع ملی ما گسترش یافته است و طبیعتاً به فراخور این گستردگی نیز تهدیدات افزایش می‌یابد. در واقع هر چقدر که قدرتمندتر می‌شویم تلاش دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی و کشور بیش‌تر می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقشه‌های دشمنان را در سوریه، عراق و… ناکام گذاشت و دشمنان هر جا که خواستند منافع مردم را نادیده بگیرند جمهوری اسلامی ایران را در برابر خود دیدند.

وی با اشاره به ناامنی‌های منطقه عنوان کرد: به لطف الهی و با هدایت‌های مقام‌معظم‌رهبری، هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردم امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: یکی از تحولات پیش رو این است که استکبار تلاش می‌کند نقش حاکمیت را در مدیریت کشور‌ها کاهش دهد. کاهش نقش حاکمیت به منظره افزایش قدرت و نفوذ استکبار است که استکبار با توسعه اینترنت و گسترش فضای مجازی این اهداف خود را دنبال می‌کند.

مؤمنی در ادامه اظهار کرد: امروز با پیشرفت فناوری و توسعه امکانات ارتباطاتی هر فرد به ابزاری برای انتشار اخبار دسترسی دارد بنابراین دشمن می‌تواند از طریق این امکانات ارزش‌های خود را بر کشور‌ها حاکم کند. استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های موبایلی رو به افزایش است. فضای مجازی بر هنجارها، ارزشهای اجتماعی، سبک زندگی و… تأثیر می‌گذارد و گاه دیده می‌شود با ترویج نوع پوشش یا رفتار یک ناهنجاری به هنجار تبدیل می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: فضای مجازی با وجود این‌که فرصت‌هایی دارد تهدیدهایی را نیز در خود جای داده است که باید با هوشیاری ضمن بهره‌مندی از فرصت‌ها، تهدیدات را شناسایی و به موقع با آنها برخورد کنیم.

مؤمنی در ادامه با ترسیمی از وضعیت امنیت عمومی کشور اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بسیاری از جرایم کاهش یافته است. مقایسه این دو سال اخیر با ۱۰ سال گذشته بیانگر این است که میزان سرقت‌های مهم، سرقت خودرو، قتل، نزاع، درگیری، سرقت به عنف و تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یافته است اما برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید تلاش‌های مضاعفی کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نوروزی سرمایه اجتماعی بزرگی به دست آوردیم. مردم به‌طور مستقیم رفتار و عملکرد کارکنان ناجا را دیدند و قضاوت کردند. در ایامی که بسیاری در حال گذران تعطیلات بودند، کارکنان ناجا در راستای تأمین نظم و امنیت تلاش کردند و این تلاش، سرمایه اجتماعی ناجا است بنابراین باید تلاش کنیم این سرمایه را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

مؤمنی اضافه کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز به توفیقات مطلوبی دست یافته‌ایم و علی‌رغم افزایش درگیری‌ها میزان کشفیات مواد مخدر نیز افزایش یافته است. تعداد شهدای ناجا نیز علی‌رغم افزایش مأموریت‌ها کاهش یافته است که البته نقش آموزش و ارتقای مهارت‌های علمی و عملی در این راستا بسیار پررنگ است.

 

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: راه‌اندازی و فعالیت قرارگاه جهادی آموزش و تربیت بر ارتقای مهارت‌های کارکنان بسیار مؤثر بوده است اما همواره باید به این نکته توجه کنیم که آموزش‌ها باید مستمر باشد.