بازار انحصاری؛ بهترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد بازار انحصاری؛ بهترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، تأکید کرد که بازار انحصاری سبب شده خودروسازان به دلایل مختلف تقاضای افزایش قیمت دهند. به گزارش خانه ملت، محمدرضامنصوری به ارسال نامه برخی از خودروسازان به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: انحصار […]

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

بازار انحصاری؛ بهترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، تأکید کرد که بازار انحصاری سبب شده خودروسازان به دلایل مختلف تقاضای افزایش قیمت دهند.

به گزارش خانه ملت، محمدرضامنصوری به ارسال نامه برخی از خودروسازان به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: انحصار در بازار خودرو سبب شده عرضه و تقاضا با یکدیگر سنخیتی نداشته باشند، لذا بازار انحصاری سبب شده خودروسازان به دلایل مختلف تقاضای افزایش قیمت می‌دهند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است، افزود: مجلس با جلوگیری از واردات خودروهای لوکس و افزایش تعرفه واردات خودرو از خودروسازان حمایت کرده و بازار را برای آنها حفظ کند، لذا همین عامل سبب شده که خودروسازان تقاضای افزایش قیمت دهند.

قیمت خودرو در داخل کشور بیش از قیمت جهانی به مصرف‌کننده فروخته می‌شود

منصوری با اشاره به این‌که قیمت خودرو در داخل کشور بیش از قیمت جهانی به مصرف‌کننده فروخته می‌شود، ادامه داد: اگر بازار خودروی کشور رقابتی شود، مردم می‌توانند خودروی متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی با بیان این‌که صنعت خودروسازی کشور باید به جایی برسد که یک ایرانی تمایلی به خرید خودروی خارجی نداشته باشد، یادآور شد: تمایل مردم به خرید خودروهای داخلی با تلاش خودروسازان برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده ارتباط مستقیمی دارد، لذا تلاش خودروسازان داخلی منجر به عدم ورود خودروهای بی‌کیفیتی که ظاهری جذاب دارند، اما بی‌کیفیت بوده می‌شود.

خودروسازان باید به دنبال ارتقای کیفیت و توسعه سهم داخلی‌سازی در محصولات جدید باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که خودروسازان در سال جدید باید به دنبال ارتقای کیفیت و توسعه سهم داخلی‌سازی در محصولات جدید باشند، افزود: تا هنگامی که توانمندی خودروسازان و قطعه سازان ارتقا نیابد؛ نمی‌توان شرایط ارتقای کیفیت و دستیابی به شرایط رقابتی در این بخش و توسعه سهم داخلی‌سازی در تولیدات خودروسازان دست یافت.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز باید به بهره‌وری در خودروسازی نگاه ویژه‌ای شود؛ چرا که در این سال‌ها بهره‌وری پایین عملاً مشکلات زیادی را هر دو بخش اعم از تولید و نهایتاً مصرف‌کننده و تحمیل هزینه به آنها ایجاد کرده است.