افزایش اثرگذاری اتاق بازرگانی تهران در شوراهای رسیدگی و هیأتهای حل اختلاف معاون کسبوکار اتاق تهران با نمایندگان این اتاق در هیأتهای تشخیص مطالبات تأمیناجتماعی و هیأتهای حل اختلاف مالیاتی، دیدار و درمورد بهبود وضعیت خدماترسانی به اعضا گفتوگو کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در این نشست ابتدا از […]
افزایش اثرگذاری اتاق بازرگانی تهران در شوراهای رسیدگی و هیأتهای حل اختلاف
معاون کسبوکار اتاق تهران با نمایندگان این اتاق در هیأتهای تشخیص مطالبات تأمیناجتماعی و هیأتهای حل اختلاف مالیاتی، دیدار و درمورد بهبود وضعیت خدماترسانی به اعضا گفتوگو کرد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در این نشست ابتدا از تلاش یک سال گذشته نمایندگان اتاق تهران در هیأتهای حل اختلاف و شوراهای رسیدگی تقدیر شد و همچنین در مورد تبیین سیاستهای جدید اتاق تهران در این حوزه و اعلام برنامههای اجرایی و عملیاتی معاونت کسبوکار اتاق تهران بحث و تبادلنظر صورت گرفت.
در همین رابطه، هومنحاجیپور، معاون کسب و کار اتاق تهران، با اشاره به این دیدار و تبادلنظر با نمایندگان اتاق تهران در هیأتهای تأمین اجتماعی و مالیاتی اتاق تهران، بر نقش و جایگاه این اتاق در رفع مشکلات کارفرمایان در بخشهای مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی و امور مالیاتی تأکید کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی، وظیفه اتاق تهران در حل معضلاتی که از ناحیه تأمین اجتماعی و مالیاتی گریبانگیر اعضای این اتاق شده، پررنگتر از گذشته است و در این راستا معاونت کسب و کار اتاق تهران برنامهها و سیاستگذاریهایی را تدوین کرده است.
وی با بیان اینکه اتاق تهران در سال ۹۶، بر رفتار حرفهای نمایندگان هیأتها و بهرهگیری آنان از دانش و تجارب خود در جلسات دادرسی، تأکید دارد، افزود: خواسته و انتظار جدی اتاق تهران از نمایندگان این است که آنان به عنوان متولیان حراست از حقوق فعالان اقتصادی، با تمام توان خود در جلسات هیأتهای رسیدگی شرکت کنند.
حاجیپور در ادامه به برنامههای معاونت کسبوکار اتاق تهران در زمینه افزایش سطح اثرگذاری هیأتهای حل اختلاف، گفت: تعامل اتاق تهران با نمایندگان این اتاق در هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و نیز هیأتهای تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی نیاز به بازتعریف دارد و در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است، علاوه بر این که اقدامات لازم برای اصلاح برخی رویهها و فرایندهای این حوزه نیز آغاز شده است.
معاون کسبوکار اتاق تهران همچنین از راهاندازی سامانهای در اتاق تهران در آیندهای نزدیک خبر داد که به گفته وی، نمایندگان اتاق تهران در هیأتهای تشخیص و حل اختلاف میتوانند از طریق آن گزارشهای خود از روند رسیدگی به پروندهها را به صورت برخط در اختیار اتاق تهران قرار دهند.
حاجیپور همچنین خبر داد که راهاندازی مکانیزم نظرسنجی از نمایندگان اتاق تهران در این هیأتها در دستورکار معاونت کسبوکار اتاق تهران قرار دارد.
وی افزود: معاونت کسبوکار اتاق تهران همچنین به دنبال آن است که موضوعات مورد اختلاف اعضای اتاق تهران با سازمانهای امور مالیاتی و نیز تأمین اجتماعی، پیش از طرح در هیأتهای رسیدگی، در اتاق تهران کارشناسی شده و به این ترتیب خدمت جدیدی به اعضا در این بخش ارایه شود.
معاون کسب و کار اتاق تهران با تأکید بر اینکه نمایندگان این اتاق در هیأتهای رسیدگی و حل اختلاف باید در جلسات، وحدت رویه داشته باشند، گفت: بهروزرسانی دانش و توانایی کارشناسان اتاق تهران در هیأتها ضروری است.
حاجیپور با بیان اینکه یکی از انتظارات جدی اتاق تهران از نمایندگان در هیأتهای رسیدگی، حضور مستمر و کنشگر آنان در جلسات است، افزود: غیبت غیرموجه نمایندگان این اتاق در جلسات رسیدگی به پروندههای مالیاتی و تأمین اجتماعی پذیرفته نیست و در صورت تکرار، همکاری اتاق تهران با آن دسته از نمایندگانی که غیبتهای مکرر و بدون اطلاع دارند، قطع خواهد شد.
وی در عین حال تصریح کرد: نمایندگان اتاق تهران در این هیأتها باید با اطلاعات کامل و دقیق از لوایح و پروندههای محول شده، در جلسات رسیدگی حضور یابند.
همچنین، پیمان دارابیان، مدیر خدمات مالیاتی اتاق تهران بر لزوم رعایت آییننامه حرفهای تبیین شده اتاق تهران از سوی نمایندگان این اتاق در هیأتهای رسیدگی تأکید کرد و گفت: محتوای این آییننامه با تأکید بر رعایت حقوق مؤدیان مالیاتی، به تأیید صاحبنظران این حوزه نیز رسیده است.
در همین رابطه، وی به عنوان نمونه به ماده ۱۱ این آییننامه اشاره کرد که به موضوع الزام نمایندگان به رعایت مفاد صدر ۲۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین ماده ۵ در رعایت حداقل حقوق مؤدیان در رابطه با رعایت عادلانه و قانونی پروندهها، تأکید دارد.
همچنین محمد جعفری مشاور خدمات بیمه اتاق تهران با اشاره به اینکه این حوزه در اتاق تهران برنامههای کاری خود را بر دو محور امور جاری و امور برنامهای متمرکز کرده است، گفت: کارفرمایان عضو اتاق تهران میتوانند سؤالات مربوط به حوزه تأمین اجتماعی را به صورت حضوری و یا تلفنی با کارشناسان اتاق تهران در میان گذاشته و ضمن آنکه این امکان از طریق سایت اتاق تهران نیز فراهم است.
وی در عین حال، با اشاره به اهداف تبیین شده مربوط به مسایل تأمین اجتماعی در اتاق تهران، افزود: بررسی بخشنامهها و دستورالعملها، ایجاد تعامل با سازمان تأمین اجتماعی به هنگام تنظیم پیشنویس اولیه دستورالعمل یا بخشنامهها، بررسی قوانین و مقررات، اطلاعرسانی به موقع از قوانین مربوط به تأمین اجتماعی بهکارفرمایان از طریق سایت اتاق تهران، از جمله این اهداف است.
اتاق تهران در سال جدید ارادهای جدی برای پیگیری مشکلات بخش خصوصی در فضای کسبوکار و به ویژه حوزههای تأمین اجتماعی و مالیات دارد. همچنین مصوباتی که سال گذشته با پیشنهاد و پیگیری مستمر اتاق تهران تصویب شده است نیز در اجرا مورد رصد قرار میگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.