عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، فرآيند طولاني ترخيص كالا از گمركات را از چالشهاي فعلي توليدكنندگان تاير عنوان و بيان كرد: همانطور كه شاهد بوديم دپوی كالاهاي وارداتي در گمرك شهيدرجايي موجب شد حجم زيادي از مواد اوليه تايرسازان در آتشسوزي اخير از بين برود و زيان سنگيني را به توليدكنندگان تاير وارد […]
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، فرآيند طولاني ترخيص كالا از گمركات را از چالشهاي فعلي توليدكنندگان تاير عنوان و بيان كرد: همانطور كه شاهد بوديم دپوی كالاهاي وارداتي در گمرك شهيدرجايي موجب شد حجم زيادي از مواد اوليه تايرسازان در آتشسوزي اخير از بين برود و زيان سنگيني را به توليدكنندگان تاير وارد كرد. به گزارش خبرخودرو، محمدرضا تقی گنجی؛ با بيان اينكه ترخيص مواد اوليه وارداتي و كالاهاي موردنياز توليدكنندگان تاير ماهها به طول مي انجامد، عنوان كرد: در بسياري از كشورهاي دنيا کالاهاي وارداتي به محض ورود به گمرکات، مستقیم به سمت کارخانجات توليدي حمل مي شوند، اما در كشور ما فرآيند طولاني ترخيص كالا از گمركات، توليدكنندگان را با مشكلات جدي مواجه كرده است. وي در ادامه افزود: كمااينكه دپو كالاهاي وارداتي در گمرك شهيد رجايي موجب شد حجم زيادي از مواد اوليه تايرسازان در آتشسوزي اخير از بين برود و زيان سنگيني را به توليدكنندگان تاير وارد كرد. عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، در بخشي ديگر از اظهارات خود به مشكلات ارزي در اين صنعت اشاره و بيان كرد: توصیه ما به وزارت صمت اين است بخشي از ارز تخصيصيافته به صنعت تاير را در اختیار انجمنهای صنفی قرار دهند تا انجمنها متناسب با تيراژ توليد و نياز كارخانجات نسبت به توزيع عادلانه ارز ميان توليدكنندگان اقدام كنند. تقيگنجي؛ در پايان بر ضرورت حذف مداخلات دولت در صنعت تاير تاكيد كرد و گفت: با حذف سياست هاي دستوري در اين صنعت، تايرسازان هم قادر به ارز مورد نياز خود بوده و هم عرضه و فروش تاير شرايط بهتري پيدا خواهد كرد.
دیدگاه بسته شده است.