قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت افزایش صادرات راهبرد اصلی وزارت صمت است قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از راهبردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است. «به گزارش ایرنا، رضا رحمانی گفت: تولید و تقاضا با هم رابطه مستقیم دارند و تا هنگامی که تقاضا در بازار نباشد حتی […]
قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت
افزایش صادرات راهبرد اصلی وزارت صمت است
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از راهبردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
«به گزارش ایرنا، رضا رحمانی گفت: تولید و تقاضا با هم رابطه مستقیم دارند و تا هنگامی که تقاضا در بازار نباشد حتی محصولات با کیفیت نیز در انبارها میمانند.
وی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت صنعت بحث صادرات است و به دنبال افزایش صادرات هستیم تا به واسطه آن تولید رونق بیشتری داشته باشد.
رحمانی درباره برنامههای تشویقی تولیدکنندگان، اظهار داشت: بسته صادراتی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند و این بسته به بانکها و مراجع مربوطه ابلاغ شده و طیف وسیعی همچون جایزه صادراتی، سپردهگذاری ارزی، سپردهگذاری ریالی و تخفیف در یارانهها برای صادرات را دربرمیگیرد.
وی درباره افزایش تولیدات داخلی اظهار داشت: ۳ عامل کیفیت، قیمت و زمان بر بحث تولید اثر میگذارند به عبارتی باید کالای مرغوب با قیمت مناسب و به موقع به دست مصرفکننده ارایه شود.
رحمانی بیان کرد: کشور ما فرصتهای خوبی همچون مواد اولیه، نیروی انسانی و مدیریت برخوردار است اما در این بیم حلقههای مفقودهای نیز وجود دارند که بر تولید اثر میگذارند.
وی تأکید کرد: یکی از برنامههای امسال وزارت صنعت معدن و تجارت تکمیل این زنجیره است که زنجیره میتواند در بخشهای مختلف همچون فولاد، خودرو، آرایشی و بهداشتی وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: این زنجیرههای مفقوده طی امسال و پارسال در ذیل برنامههای اقتصاد مقاومتی در نظرگرفته شده است و نتیجه آن کاهش خامفروشی، افزایش ارزشافزوده و ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش درآمد مردم است.
رحمانی تأکید کرد: وظیفه همه قوا و مردم است که با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به یک نهضت عمومی تبدیل شود.
قائممقام وزیر صنعت با بیان اینکه برپایی نمایشگاه از ابزارهای تقویت تقاضاست، گفت: برپایی نمایشگاه فرصت برای تولیدکنندگان داخلی و آشنایی آنها با تولیدکنندگان خارجی و تکنولوژیهای مورد استفاده آنهاست.
رحمانی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه امسال، افزود: حضور شرکتهای خارجی بیانگر قابلیت بازار کشور برای جذب سرمایهگذاران است.
وی تأکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که بیشتر متقاضیان صادرات ما بازارهای ما منطقهای هستند که این کشورها همچون سوریه و عراق با جنگ و مسایل امنیتی روبهرو هستند اما بازهم شاهد هستیم که شرکتهای داخلی با شرکتهای معتبر اروپایی و خارجی همکاری میکنند.
شناساندن و معرفی محصولات جدید یکی از اولویتهای برپایی هر ساله این نمایشگاه است، جذب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیتهای علمی و تحقیقی درمورد ذائقه مصرفکنندگان، رقبا و محصولات جدید، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید، اطلاع از آخرین استانداردهای علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزایی، تعامل بین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، معرفی توانمندیهای شرکتهای داخلی و کشف استانداردهای بالقوه در داخل کشور، مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه بینالمللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشینآلات وابسته است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.