رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی

روند بازگشت وجوه بلیت پروازهای لغو شده با برنامه‌ریزی مشخص در حال اجراست

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، گفت: با وجود آسیب‌های مالی سنگین شرکت‌های هواپیمایی در روزهای اخیر و تضعیف زیرساخت‌های اقتصادی این شرکت‌ها در پی توقف کامل پروازها، اما روند بازگشت وجوه با برنامه‌ریزی مشخص در حال اجراست و به‌تدریج تکمیل خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، حرمت‌ا… رفیعی؛ اظهار داشت: مسافران […]

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، گفت: با وجود آسیب‌های مالی سنگین شرکت‌های هواپیمایی در روزهای اخیر و تضعیف زیرساخت‌های اقتصادی این شرکت‌ها در پی توقف کامل پروازها، اما روند بازگشت وجوه با برنامه‌ریزی مشخص در حال اجراست و به‌تدریج تکمیل خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، حرمت‌ا… رفیعی؛ اظهار داشت: مسافران بخش هوایی کشور که تاکنون وجوه بلیت پروازهای ابطالی خود را دریافت نکرده‌اند، نگران عدم استرداد وجوه خود نباشند. وی گفت: در پی شرایط ویژه اخیر کشور که منجر به توقف موقت پرواز‌‌ها و تعطیلی فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی و ضرر و زیان هنگفت آن‌‌ها شد، دغدغه‌ و نگرانی برخی از مسافران درخصوص استرداد وجوه بلیت‌های لغو شده افزایش یافت که این امر کاملاً قابل درک است. رفیعی؛ با اشاره به لزوم بازپرداخت وجوه بلیت مردم از سوی آژانس‌‌‌ها و ایرلاین‌ها، خاطرنشان‌کرد: اطمینان داده می‌شود که همه وجوه پرداختی مسافران بابت پروازهای ابطالی که تاکنون وجوه خود را از شرکت‌های هواپیمایی یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی دریافت نکرده‌اند، به‌طور کامل و در نخستین فرصت ممکن به حساب‌های مبدا (خریداران بلیت) بازگشت داده خواهد شد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، تأکید کرد: فرآیند پرداخت از سوی ایرلاین‌‌‌ها با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و با بخشنامه‌هایی که طی روزهای گذشته از سوی این سازمان صادر شده، آغاز شده و بخشی دیگر که مربوط به آژانس‌‌‌ها می‌شود نیز به‌تدریج انجام خواهد شد و امیدواریم در این راستا پلتفرم‌‌‌ها که واسطه بین ایرلاین‌‌‌ها و مردم هستند، به کمک شرکت‌ها بیایند. وی تصریح‌کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، بخش قابل‌توجهی از فرآیند استرداد انجام شده و فقط بخشی از بازپرداخت‌‌‌ها به دلایلی نظیر اختلال در سیستم‌های بانکی و اینترنتی، عدم پاسخ‌دهی برخی بانک‌های خریداران و بازگشت خوردن وجه از حساب خریدار به شرکت، حجم بالای درخواست‌‌‌ها و همچنین تعطیلی دفاتر ستادی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر مواجه شده است. این مقام صنفی، با اشاره به جلسه روز گذشته خود با نمایندگان آژانس‌‌‌ها و ایرلاین‌ها، گفت: صبوری و نجابت مردم ستودنی و تحسین‌برانگیز است و در این شرایط جنگی، فشاری بابت دریافت وجوه خود به دفاتر مسافرتی نیاورده‌اند. برپایه این گزارش، هرگونه درخواست یا شکایت مسافران از طریق سامانه حقوق مسافر ذیل سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.caa.gov.ir قابل ثبت است که در کم‌‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.