این ۶ نفر

این ۶ نفر مسعود طاهری مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آغاز شده و نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت دارند تا از مهم‌ترین تریبون ملی کشور برای رونمایی از اهداف خود استفاده کنند. حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، مصطفی‌میرسلیم، مصطفی‌هاشمی‌طبا، ابراهیم‌رییسی و محمدباقرقالیباف می‌توانند از فرصت خوبی که برایشان مهیا شده استفاده کنند و به ایراد […]

این ۶ نفر

مسعود طاهری

مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آغاز شده و نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت دارند تا از مهم‌ترین تریبون ملی کشور برای رونمایی از اهداف خود استفاده کنند.

حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، مصطفی‌میرسلیم، مصطفی‌هاشمی‌طبا، ابراهیم‌رییسی و محمدباقرقالیباف می‌توانند از فرصت خوبی که برایشان مهیا شده استفاده کنند و به ایراد برنامه‌های مد نظرشان بپردازند.

انتخاباتی که در مقطع حساس کنونی بسیار سرنوشت‌ساز است و همین اهمیت باعث شده تا در نهایت این ۶ نفر با عبور از فیلتر شورای نگهبان برای در دست گرفتن دولت بعدی پیشقدم شوند.

این ۶ نفر چهره‌های شناخته شده‌ای برای مردم هستند و امیدوارند بتوانند در انتخابات پیش‌رو نظر مساعد مردم را به خود جلب کنند.

ابراهیم رییسی: او سال‌ها معاون اول قوه قضاییه بوده و اکنون تولیت آستان‌قدس‌رضوی را بر عهده دارد. وی داماد آیت‌ا…علم‌الهدی امام جمعه خراسان‌رضوی است.

اسحاق جهانگیری: نماینده جیرفت بود، وزیر صنعت و معدن دولت اصلاحات شد و اکنون معاون‌اول رییس‌جمهور است. وی که مسؤولیت‌های متعدد اجرایی را بر عهده داشته، به نظر به عنوان کاندیدای پوششی وارد عرصه انتخابات شده هر چند که وی  در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها از عزم راسخش برای تصدی ریاست‌جمهوری سخن گفته؛ اما باز هم بعید است که وی کاندید نهایی انتخابات ریاست جمهوری باشد.

محمدباقر قالیباف: فرمانده دفاع مقدس بود و پس از جنگ تحمیلی سال‌ها فرمانده نیروی انتظامی. وی پس از این‌که لباس نظامی‌گری را از تن درآورد، از ۱۲ سال پیش تاکنون شهردار تهران بوده است. وی در زمان ریاست بر ناجا، پلیس ۱۱۰ را راه‌اندازی کرد و در دورانی که تصدی شهرداری تهران را بر عهده گرفت، پروژه‌هایی همچون تونل توحید، پل طبقاتی صدر و احداث ده‌ها کیلومتر مترو را مدیریت کرد. قالیباف این بار آماده است تا ناکامی خود را در دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری جبران کند.

حسن روحانی: نیازی به معرفی ندارد. رییس‌جمهور فعلی کشور. وی در دوره قبل با کسب اکثریت قاطع آرای مردم در دور اول رییس‌جمهور کشور شد و دولت تدبیر و امید را کلید زد. وی توانست مهم‌ترین بن‌بست ایران با غرب تحت‌عنوان بحران هسته‌ای را سروسامان دهد؛ هر چند که بخش‌هایی از برجام هنوز با سنگ‌اندازی‌هایی همراه است. وی آماده است تا برای دومین بار پیاپی رییس‌جمهور ایران شود، اتفاقی که برای رؤسای قبلی در ایران نیز در شرایط عادی رخ داده است و روحانی هم امیدوار است تا بتواند برای دومین بار پیاپی سکان هدایت کشور را به دست گیرد.

مصطفی میرسلیم: معاون سیاسی اجتماعی وزارت کشور در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب است و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آیت‌ا…فقید هاشمی‌رفسنجانی. وی که رییس حزب قدرتمند مؤتلفه اسلامی است، امیدوار است تا با حمایت هم حزبی‌های خود و جلب نظر مردم بتواند رییس‌جمهور ایران شود.

مصطفی هاشمی‌طبا: سال‌ها رییس سازمان تربیت بدنی بود و پیش از آن هم رییس کمیته ملی المپیک. وی را ورزشی‌ها خیلی خوب می‌شناسند. وزارت سابق صنعت و معدن کشور هم باعث شد تا صنعتی‌ها نیز به خوبی او را بشناسند. وی پیشتر و در سال ۱۳۸۰ نیز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد که در نهایت از بین ۱۰ نفر شرکت کننده، نفر آخر شد. مهندس هاشمی‌طبا این بار امیدوار است تا با ارایه برنامه‌های خود پیروز انتخابات شود.

امیدداریم نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تنها قول‌هایی را به مردم بدهند که توانایی انجام آن را با توجه به شرایط اقتصادی و ظرفیت‌های کشور داشته باشند تا بعد‌ها باعث سرخوردگی مردم نشوند.

به امید آن روز