معاون وزیر راهوشهرسازی، از آغاز عملیات اجرایی بخشی از آزادراه ارومیه–تبریز خبر داد و گفت: آزادراه تبریز-ارومیه بهعنوان بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب با هموار کردن مسیر در دل کوهها موجب توسعه همهجانبه شمال غرب کشور میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، هوشنگ بازوند؛ از […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، از آغاز عملیات اجرایی بخشی از آزادراه ارومیه–تبریز خبر داد و گفت: آزادراه تبریز-ارومیه بهعنوان بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب با هموار کردن مسیر در دل کوهها موجب توسعه همهجانبه شمال غرب کشور میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، هوشنگ بازوند؛ از آغاز عملیات اجرایی ۵۷ کیلومتر از آزادراه تبریز-ارومیه خبر داد و گفت: آزادراه ارومیه–تبریز یکی از طرحهای مهم و راهبردی در کریدور آزادراهی شرق به غرب کشور به شمار میرود که نقش کلیدی در اتصال مراکز استانی به شبکه سراسری آزادراهی و توسعه روابط تجاری و ترانزیتی ایفا میکند. وی ادامه داد: تکمیل شدن این آزادراه استان آذربایجان غربی را که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص همچون کوهها و دریاچه ارومیه محصور است از انزوا خارج کرده و مسیر تحقق توسعهای پایدار، متوازن و آیندهمحور برای شمالغرب کشور را هموار میکند. بازوند؛ افزود: طول کل این آزادراه ۱۶۲ کیلومتر است که در قالب ۶ قطعه طراحی شده و هماکنون عملیات اجرایی در قطعات ۱، ۲ و ۳ به طول ۵۷ کیلومتر آغاز شده است و با توجه به اهمیت تکمیل زیرساختهای حملونقل سریع و ایمن در این بخش از کشور، جزء اولویتهای وزارت راهوشهرسازی در نظر گرفته شده است. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه این آزادراه از ارومیه آغاز و به سمت تبریز امتداد مییابد، گفت: مسیر این آزادراه از جنوب دریاچه ارومیه عبور کرده و در نهایت به شبکه آزادراهی استان آذربایجانشرقی متصل میشود. اجرای این پروژه موجب کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی تردد و تسهیل در جابجایی کالا و مسافر خواهد شد. بازوند؛ با اشاره به مزایای کلان این پروژه، تأکید کرد: توسعه شبکه آزادراهی کشور به ویژه در مناطق مرزی و مراکز استانها، یکی از برنامههای اصلی وزارت راهوشهرسازی در راستای تحقق توسعه متوازن و پایدار است. وی ادامه داد: آزادراه ارومیه–تبریز بهعنوان حلقه ارتباطی میان دو استان مهم آذربایجان غربی و شرقی، نهتنها دسترسی منطقهای را تسهیل میکند، بلکه مسیر ترانزیتی ایران با ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را نیز تقویت خواهد کرد. معاون وزیر راهوشهرسازی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش از پروژه را ۹۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد. وی تأکید کرد: تلاش ما بر این است که با تأمین مالی مناسب و استفاده از توان فنی کشور، روند اجرای پروژه شتاب گیرد تا در موعد مقرر شاهد بهرهبرداری از آن باشیم. این مسیر، تحولی در دسترسی حملونقلی شمالغرب کشور ایجاد خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه