انجام مناقصات قطعه دوم آزادراه تهران-شمال

آخوندی خبر داد‌ انجام مناقصات قطعه دوم آزادراه تهران-شمال وزیر راه‌ و شهرسازی در بازدید از روند انجام پروژه آزادراه تهران-‌شمال، بنادر و فرودگاه شمال کشور، گزارشی را از روند انجام پروژه ارایه کرد. به گزارش آنا، عباس آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی که به منظور بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال به چالوس […]

آخوندی خبر داد‌

انجام مناقصات قطعه دوم آزادراه تهران-شمال

وزیر راه‌ و شهرسازی در بازدید از روند انجام پروژه آزادراه تهران-‌شمال، بنادر و فرودگاه شمال کشور، گزارشی را از روند انجام پروژه ارایه کرد.

به گزارش آنا، عباس آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی که به منظور بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال به چالوس سفر کرده بود، از روند فعالیت کارگاه و فعال بودن پروژه بازدید کرد و در پست تلگرامی خود در گزارشی چنین نوشت: براساس وعده‌ای که به جناب آقای قاسم احمدی داده‌بودم به چالوس رفتم. در میان راه گزارش آزادراه را از مهندس خواجه‌دلویی دریافت کردم که خوشبختانه پیشرفت آن به ۸۳درصد رسیده است و در بیش از ۱۳۰ کارگاه، اجرای آن با سرعت به پیش می‌رود. خبر خوب آن‌که تونل ۶۵۰۰ متری البرز که طولانی‌‌ترین تونل_جاده‌ای ایران است و از دو طرف حفاری می‌شد در تاج آن به هم رسیدند. این خبر را مهندس اعتمادی مدیرعامل شرکت آزادراه که در سفر همراه من بود ارایه کرد. مناقصات قطعه دوم نیز برگزار شده و از هفته آتی می‌توانیم سایر کارگاه‌های این قطعه را نیز فعال نماییم. مذاکرات تأمین مالی و طراحی مهندسی قطعه سوم که سخت‌‌ترین قطعه این آزادراه است در حال انجام است.

در این سفر از بندر‌نوشهر بازدید داشتم. بندر نوشهر و سایر بنادر دریای خزر به نظر می‌رسد نیاز به تعریف مأموریت جدید با رویکرد مسافری و توریستی-تفریحی دارند که از همان جا با  سعیدنژاد صحبت کردم. سازمان بنادر با توجه به توسعه نوشهر، برای اتصال بندر به شبکه معابر جاده‌ای طرح جدیدی را تهیه کرده‌بود که باید نحوه اجرای آن را در هماهنگی با مقامات محلی و شهرداری سازماندهی کنم.

از فرودگاه‌های نوشهر و رامسر نیز بازدید کردم. هواپیماهای تازه‌ خریداری شده ATR عمده‌‌ترین راهکار این فرودگاه‌هاست. کسانی که با بی‌تدبیری تمام صنعت هوانوردی ایران را به این وضعیت رساندند، نه تنها مانع توسعه این مناطق و رفاه مردم شدند و سهم ایران از بازار جهانی صنعت هوایی را دودستی به دیگران دادند، بلکه میلیارد‌ها تومان سرمایه ملی را کم استفاده و یا بلا استفاده ساختند چه پاسخی به مردم دارند؟

نکته‌ای که در چند بازدید اخیر از این منطقه همیشه ذهن مرا به خود معطوف داشته است، نحوه ارتباط شبکه حمل‌ونقل محلی با این شبکه‌های سراسری است. در این باره، در سفرهای پیشین دستورهایی برای تسریع در اتمام پل و تونل کنارگذر چالوس، ارتقای سطح سرویس و اجرای پل‌ غیرهمسطح چالوس-نوشهر، اجرای پل سردآب‌رود، اجرای زیرگذر موسی‌آباد و همچنین خروجی‌های آزادراه و سایر اقدامات برای بهبود شبکه معابر محلی داده بودم که به اتمام رسیده و زیر بار بودند و پاره‌ای دیگر در حال اجرا و یا در همین سفر شروع شدند.

 

از این پروژه‌ها مهم‌تر توسعه شمال البرز و نحوه دادوستد آن با جنوب البرز است که جای بحث فراوان دارد. در آینده در این باره نکاتی را خواهم گفت.