بزرگ‌ترین مشکلات صنعت سی‌ان‌جی کشور چیست؟

رئیس انجمن CNG، گفت: تأمین سوخت خودروهای سبک در مواقع بحران از طریق گاز به بهترین شکل قابل انجام است. اگرخودرو‌ها به سمت دوگانه‌سوز شدن بروند از بار جایگاه سوخت مایع کاسته می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، محسن جوهری؛ با اشاره به اینکه اکثر خودروهای فعال در کشور از سوخت بنزین استفاده می‌کنند، گفت: یکی از […]

رئیس انجمن CNG، گفت: تأمین سوخت خودروهای سبک در مواقع بحران از طریق گاز به بهترین شکل قابل انجام است. اگرخودرو‌ها به سمت دوگانه‌سوز شدن بروند از بار جایگاه سوخت مایع کاسته می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، محسن جوهری؛ با اشاره به اینکه اکثر خودروهای فعال در کشور از سوخت بنزین استفاده می‌کنند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت سی‌ان‌جی در کشور کمبود تقاضاست که سال‌هاست به دنبال رفع این موضوع هستیم. وی ادامه داد: آن گروه از خودروهای دوگانه‌سوز بیشتر در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت دارند. البته دوگانه‌سوز شخصی هم داریم اما بخش عمده‌ای از خودروهای دوگانه‌سوز مربوط به حمل‌ونقل عمومی هستند. جوهری؛ ادامه داد: اتفاقی که در ۱۲ روز جنگ تحمیلی افتاد جایگاه‌داران سی‌ان‌جی تقریباً ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی، عرضه رایگان انجام دادند که باعث شد مقداری از بار جایگاه‌های سوخت مایع کم شود و به سمت سی‌ان‌جی سوق پیدا کنند. وی تأکید کرد: نکته‌ای که وجود دارد آنکه این موضوع تلنگری بود برای دولت که تأمین سوخت خودروهای سبک در مواقع بحرانی از طریق سی‌ان‌جی به بهترین شکل ممکن قابل انجام است. مانند اتفاقی که در دهه۸۰ افتاد و دولت از دوگانه‌سوز شدن خودروهای سواری حمایت کرد، دوباره تکرار شود و خودرو‌ها به سمت دوگانه‌سوز شدن بروند که در زمان بحران دغدغه‌ای بابت تأمین سوخت خودروهای سواری نداشته باشیم. به گفته جوهری؛ از لحاظ زیرساخت به اندازه هشت میلیون خودرو ظرفیت تأمین وجود دارد و تعداد خودروهای دوگانه‌سوز چهار میلیون است که از این تعداد، که بیش از ۵۰ درصد آن مستهلک و فرسوده شده‌اند، سه برابر این تعداد ظرفیت عرضه وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته است.