رئیس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه هیئت مدیره سازمان درخصوص نحوه ثبت و بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکتهای کارگزاری را ابلاغ کرد. به گزارش سنا، در ابلاغیه عبدالرضا سیدی؛ رئیس اداره بازرسی کارگزاران بورس، آمده است؛ براساس نامه شماره ۱۷۲۵۸۳/۱۲۲ تاریخ ۹ فروردین […]
رئیس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه هیئت مدیره سازمان درخصوص نحوه ثبت و بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکتهای کارگزاری را ابلاغ کرد. به گزارش سنا، در ابلاغیه عبدالرضا سیدی؛ رئیس اداره بازرسی کارگزاران بورس، آمده است؛ براساس نامه شماره ۱۷۲۵۸۳/۱۲۲ تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۴ کمیته پایش ریسک بازار متضمن نامه شماره ۲۸۷۵۶۵/۱۲۱ تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۳ اداره بازرسی کارگزاران و همچنین مفاد صورتجلسه اول بهمن ۱۴۰۳(موضوع نامه شماره ۱۲۲/۱۶۹۴۸۹ تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) درباره مخاطرات مربوط به تغییرات اطلاعات مشتریان در زیرساخت سامانه BackOffice شرکتهای کارگزاری مقرر شد، اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری با زمانبندی تعیین شده، صرفاً از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به صورت برخط و بدون واسطه، دریافت و بهروزرسانی شود و امکان هرگونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکتهای کارگزاری سلب شود. در بخش دیگری از ابلاغیه تأکید شده است؛ تخلف از مفاد این مقرره، حسب مورد مشمول تنبیهات انضباطی مقرر در دستورالعمل احکام عمومی تنبیهات انضباطی بازارسرمایه مصوب ۱۷ اسفند ۱۴۰۳، هیئتمدیره سازمان است. سیدی؛ درخصوص نحوه زمانبندی اجرای مصوبه مذکور توضیح داد؛ اطلاعات هویتی و تلفن همراه مشتریان جدید شرکتهای کارگزاری در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری صرفاً از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به صورت برخط و بدون واسطه دریافت و بهروزرسانی میشود و امکان هرگونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکتهای کارگزاری سلب شد. عبدالرضا سیدی؛ درخصوص نحوه بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه مربوط به مشتریان حقیقی فعال کنونی شرکتهای کارگزاری که سجامی هستند، تأکید کرده است؛ شرکتهای کارگزاری موظفند حداکثر ظرف سه ماه نسبت بهروزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام کنند. رئیس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، در پایان اضافه کرده است؛ پس از گذشت سه ماه از زمان ابلاغ مصوبه، ارائه خدمات توسط شرکتهای کارگزاری (به استثنای فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیتهای بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورسها) به مشتریان حقیقی، منوط به، بهروزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آنها براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکتهای کارگزاری است.
دیدگاه بسته شده است.