ورود نهادهای امنیتی‌-‌نظارتی به ماجرای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس

ورود نهادهای امنیتی‌-‌نظارتی به ماجرای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و چند روز تمرین نکردن که فضای ورزشگاه آزادی در دیدار برابر ذوب آهن را هم ملتهب کرده بود، پای نهادهای نظارتی به این ماجرا را باز کرد. به گزارش مهر، پس از دیدار پرسپولیس برابر الهلال و کم شدن شانس صعود سرخپوشان به […]

ورود نهادهای امنیتی‌-‌نظارتی به ماجرای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس

اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و چند روز تمرین نکردن که فضای ورزشگاه آزادی در دیدار برابر ذوب آهن را هم ملتهب کرده بود، پای نهادهای نظارتی به این ماجرا را باز کرد.

به گزارش مهر، پس از دیدار پرسپولیس برابر الهلال و کم شدن شانس صعود سرخپوشان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا بود که بازیکنان این تیم در برگشت به تهران حاضر به تمرین نشدند و با وجود این‌که در محل تمرین حضور پیدا می‌کردند اما با اعتراض نسبت به پرداخت نشدن مطالباتشان تمرین نمی‌کردند.

پرسپولیس در شرایطی به مصاف ذوب آهن رفت که بازیکنان این تیم هیچ جلسه تمرینی نداشتند و شاید به همین خاطر بود که ۳ گل از حریف دریافت کردند و فوتبالی همراه با خشونت را به نمایش گذاشتند.

از سوی دیگر اعتصاب بازیکنان پرسپولیس فضای این باشگاه را هم ملتهب کرد و دو دستگی بین مسؤولان و هواداران و لیدر‌‌ها به ورزشگاه آزادی هم کشیده شد و در روز بازی با ذوب‌آهن برخی هواداران علیه بازیکنان شعار دادند و آنها را پول پرست و بی‌غیرت خواندند.

اتفاقی که برای تیم قهرمان نباید رخ دهد اما اعتصاب بازیکنان باعث شده بود هواداران از این موضوع عصبانی و ناراحت باشند و شعارهایی علیه بازیکنان سربدهند. اتفاقات ورزشگاه آزادی برخی نهادهای نظارتی و امنیتی را به ماجرای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس حساس تر کرد.

درحالی که قبل از این کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود با عاملان اعتصاب در پرسپولیس برخورد خواهد کرد، گفته می‌شود برخی نهادهای نظارتی و امنیتی هم قصد ورود به این ماجرا را دارند تا عوامل اعتصاب و برهم خوردن فضای اجتماعی پیرامون این باشگاه را شناسایی کنند.

بیرانوند قرارداد دارد و نمی‌تواند برود

همچنین دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس که بعد از بازی با ذوب آهن از رفتار تماشاگران عصبانی بود مصاحبه‌ای انجام داد که برایش دردسرساز خواهد بود.

علیرضا بیرانوند که پس از پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرده بود آمده تا دروازه این تیم را ۱۰ سال در اختیار داشته باشد پس از دیدار با ذوب‌آهن که روی هر ۳ گل هم مقصر بود از هواداران ناراحت بود.

وی در مصاحبه‌ای که پس از این بازی انجام داد اعلام کرد بازی با الوحده آخرین دیدار او برای پرسپولیس است و از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد.

این در حالی است که بیرانوند با پرسپولیس قرارداد ۵ ساله دارد و این قرارداد در سازمان لیگ برتر فوتبال ایران هم به ثبت رسیده است. به همین خاطر او بدون اجازه باشگاه به هیچ تیمی نمی‌تواند برود.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد باشگاه به خاطر این مصاحبه با بیرانوند برخورد کند و حتی برای او جریمه‌ای هم در نظر بگیرد.

عواملی که وزارت را مجاب به تغییرات در استقلال و پرسپولیس می‌کند

همچنین در حالی که پرسپولیس و استقلال روی سکوی اول و دوم لیگ برتر هستند اما برخی عوامل باعث شده است وزارت ورزش به فکر تغییر اعضای هیأت مدیره این دو باشگاه باشد.

در حالی که پرسپولیس و استقلال در سکوهای اول و دوم لیگ برتر قرار دارند حرف از تغییرات در هیأت مدیره‌های این دو تیم که توسط داورزنی گفته شد و با موافقت با استعفای شهاب‌جهانیان و رد محترمانه زادمهر از پرسپولیس فاز اجرایی به خود گرفت، اندکی عجیب و بعید بود و خیلی‌‌ها را به کنجکاوی رساند که دلیل اصلی تغییرات وسیع در دو تیم پایتخت چیست؟

 برخی این تغییرات را به سیاست و انتخابات ربط دادند برخی هم مسایل دیگری را عنوان کردند از جمله اعتصاب‌های پی در پی و محرومیت از سوی فیفا که البته همه این عوامل به شدت درست بوده و هستند اما پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد موضوعی که به زودی درمورد آن بحث می‌شود و خبر اول رسانه‌ها خواهد شد این است که بررسی‌های داورزنی و سلطانی‌فر نشان می‌دهد در استقلال و پرسپولیس بدهی‌ها در ۳ سال گذشته و توسط مدیرانی که هیچ کدام منتخب وزیر و معاونش نبوده‌اند، بسیار بیش‌تر از قبل شده آن هم در شرایطی که این دو باشگاه از اسپانسر‌‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان پول گرفته‌اند.

از راهروهای وزارت ورزش خبر می‌رسد در بخش استقلال این موضوع حادتر است و در دوره مدیریت افشارزاده و افتخاری این رقم بدهی‌ها بیش‌تر از قبل شده و به دو برابر تبدیل شده و البته در پرسپولیس هم این موضوع دیده می‌شود.

در واقع وزارت ورزش از هیأت مدیره‌های این دو باشگاه هم راضی نیست، چرا که در نوع مدیریت و درآمدزایی و جلوگیری از هزینه‌ها نه تنها خوب عمل نکرده‌اند بلکه با وجود تزریق پول بیش از دو برابر قبل هزینه کرده‌اند و در پرسپولیس یک قهرمانی و در استقلال صفر قهرمانی به دست آمده است. از سوی دیگر دو شغله‌ها و دو تابعیتی‌‌ها هم در هیأت مدیره‌ها بوده و هستند و عملاً بسیاری از اعضای هیأت مدیره در بسیاری از مواقع اصلا در ایران نیستند مثل این‌که معینی در استرالیا است و زادمهر در آمریکا!

 

این موضوع‌‌ها بعد از پایان لیگ برتر و شاید پس از روشن شدن تکلیف صعود تیم‌‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باز خواهد شد و تغییرات انجام می‌شود.