محمد قرهداغلی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: در سالجاری بنا داریم عملیات اجرایی هفت پروژه آزادراهی مجموعاً به طول ۳۵۹ کیلومتر با مشارکت بخشخصوصی آغاز کنیم که میزان سرمایهگذاری آنها حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ۵۷ هزار میلیارد تومان آن توسط بخشخصوصی تأمین خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، […]
محمد قرهداغلی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: در سالجاری بنا داریم عملیات اجرایی هفت پروژه آزادراهی مجموعاً به طول ۳۵۹ کیلومتر با مشارکت بخشخصوصی آغاز کنیم که میزان سرمایهگذاری آنها حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ۵۷ هزار میلیارد تومان آن توسط بخشخصوصی تأمین خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، هوشنگ بازوند؛ در آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس-هراز، با اشاره به استمرار فعالیت پروژههای عمرانی کشور در شرایط جنگی اخیر، اظهار کرد: در جریان جنگ ۱۲روزه، حتی یک روز هم هیچیک از کارگاههای شرکت ساخت تعطیل نشدند. در سایر حوزههای وزارت راهوشهرسازی نیز شرایط به همین منوال بود. وی گفت: این استمرار فعالیتها نشان میدهد که دولت مصمم است توسعه زیرساختهای حملونقل کشور را، با محوریت و پیگیریهای وزیر راهوشهرسازی، پیش ببرد. با وجود شرایط جنگی، تاکنون با پیگیریهای ایشان، بالغ بر ۲,۳۵۰ میلیارد تومان منابع نقدی، ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق و حدود ۸,۵۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت جذب شده که حتی در مقایسه با سالهای عادی نیز، تخصیص منابع بهتری داشتهایم. بازوند؛ بیان کرد: در سالجاری بنا داریم عملیات اجرایی هفت پروژه آزادراهی را با مشارکت بخشخصوصی آغاز کنیم که احتمال دارد به هشت پروژه نیز افزایش یابد. پروژه آزادراه پردیس-هزار، سومین پروژهای است که در سالجاری با مشارکت بخشخصوصی کلید خورده است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: این هفت پروژه مجموعاً ۳۵۹ کیلومتر طول دارند و میزان سرمایهگذاری آنها حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ۵۷ هزار میلیارد تومان آن توسط بخشخصوصی تأمین خواهد شد. این میزان مشارکت دقیقاً در راستای تحقق شعار سال است که مقاممعظمرهبری آن را سال «سرمایهگذاری برای تولید» نامگذاری فرمودهاند. وی افزود: از این رقم، تاکنون ۲۱ هزار میلیارد تومان در سه پروژه محقق شده است که شامل پروژههای ارومیه-تبریز، اراک-شازند-خرمآباد و محور پردیس-هراز میشود، عملیات اجرایی این سه پروژه نیز آغاز شده است. بازوند؛ با اشاره به برنامهریزی برای ادامه مسیر سرمایهگذاری خصوصی در آزادراهها، گفت: تا پایان سال، ۴ پروژه دیگر نیز با مشارکت بخشخصوصی اجرایی خواهند شد، هرچند چالشهایی نیز در مسیر آنها وجود دارد، اما این مسیر با تلاش ادامه خواهد یافت. وی اظهار کرد: برای امسال در حوزه آزادراهها، برنامهریزی برای افتتاح حدود ۱۵۰ کیلومتر مسیر صورت گرفته که پیشبینی میکنیم در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ مراسم افتتاح آنها برگزار شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، در ادامه با اشاره به پروژه آزادراه پردیس-هراز، اظهار داشت: یکی از چالشهای کنونی پایتخت، ترافیک شرق تهران است که بهعنوان یک راهکار، توسعه همین محور در دستور کار و در قطعهای به طول ۱۲ کیلومتر با مشارکت ۷۰ درصدی بخشخصوصی و ۳۰ درصدی دولت وارد فاز اجرایی شد. بازوند؛ با اشاره به حمایت وزیر راهوشهرسازی از این پروژه، گفت: وزیر راهوشهرسازی بر تسریع در اجرای پروژه تأکید داشتهاند، فاز نخست این پروژه از پردیس تا آبعلی است، فاز بعدی از آبعلی تا امام زاده هاشم برعهده قرارگاه سازندگی خاتم است و میزان سرمایهگذاری این پروژه بیشاز ۱۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده و طبق قرارداد چهار ساله منعقد شده با پیمانکار، برنامهریزی شده تا پروژه در مدت سه سال به بهرهبرداری برسد. وی درباره قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، تصریح کرد: از مجموع مسیر باقیمانده این قطعه از آزادراه، ۵۵ کیلومتر تکمیل نشده که اجرای آن نیازمند حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است. عملیات اجرایی هشت کیلومتر از این مسیر در محدوده سیاهبیشه تا ولیآباد تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد. وی در ادامه، درباره قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، تصریح کرد: از مجموع مسیر باقیمانده این قطعه از آزادراه، ۵۵ کیلومتر تکمیل نشده که اجرای آن نیازمند حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است. عملیات اجرایی هشت کیلومتر از این مسیر در محدوده سیاهبیشه تا ولیآباد تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد. بازوند؛ با اشاره به مشکلات زیستمحیطی پیرامون اجرای پروژه آزادراه شمال، گفت: اگرچه این پروژه دارای مصوبه دولت است، اما برای اجرای هر قطعه نظر محیطزیست اخذ میشود. معاون وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: از مرزنآباد تا دزدبن نیز با هدف تسهیل در ترافیک به دنبال چهار خطه کردن مسیر هستیم. وی ادامه داد: پروژه آزادراه اصفهان-شیراز نیز در مرحله پایانی قرار دارد و قطعه ۷ آن تا پایان امسال تکمیل و به بهرهبرداری میرسد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور همچنین، گفت: بسیاری از کارهای مربوط به ساخت کمربندی دماوند نیز انجام شده و با بخشخصوصی و سرمایهگذاران صحبتهای لازم انجام شده است. وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد عملیات اداری ساخت کمربندی دماوند انجام شده، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی این پروژه نیز باشیم، پروژهای که تأمین اعتبار آن از طریق مولدسازی داراییها انجام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه