کسبه آسیب دیده با یکدیگر متحد شوند

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان خطاب به کسبه پلاسکو‌ کسبه آسیب دیده با یکدیگر متحد شوند رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان تهران گفت: استقرار کسبه پلاسکو در دو مجتمع نور تهران و مجتمع تجارت جهانی فردوسی باعث اختلاف می‌شود و به منظور کمک به مالکان واحدهای صنفی، اتحاد ضرورت دارد. جواد درودیان در […]

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان خطاب به کسبه پلاسکو‌

کسبه آسیب دیده با یکدیگر متحد شوند

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان تهران گفت: استقرار کسبه پلاسکو در دو مجتمع نور تهران و مجتمع تجارت جهانی فردوسی باعث اختلاف می‌شود و به منظور کمک به مالکان واحدهای صنفی، اتحاد ضرورت دارد.

جواد درودیان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین پیرامون شرایط کسبه ساختمان فروریخته پلاسکو در سال‌جاری گفت: بعد از این‌که تعدادی از واحدهای مجتمع نور تهران در اختیار کسبه این ساختمان قرار گرفت، موجی از اعتراض‌‌ها از سوی مالکان این واحد‌ها ایجاد شد مبنی بر این‌که واحدهای مجتمع نور تهران برای فعالان صنف پیراهن کارایی ندارد. به همین منظور، برخی از کسبه از تحویل واحدهای خود امتناع کردند و در مجتمع تجارت جهانی فردوسی مستقر شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ واحد صنفی در مجتمع تجاری فردوسی در اختیار کسبه پلاسکو قرار گرفته است، که در اجاره این واحد‌ها بنیاد مستضعفان دخالتی نداشته است و مالکان این واحد‌ها به صورت مستقیم با مالک مجتمع تجاری فردوسی به تفاهم رسیده‌اند.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان این‌که استقرار کسبه پلاسکو در دو مجتمع مشکلاتی را برای پرداخت وام و سایر موارد کمک به کسبه آسیب دیده ایجاد کرده است، تأکید‌ کرد: ضرورت دارد هرچه سریع‌تر اختلاف‌‌ها میان کسبه پلاسکو کنار گذاشته شود و این افراد نسبت به اسکان نهایی در یکی از دو مجتمع تجارت جهانی و نور تهران تصمیم بگیرند.

درودیان با اشاره به موضوع پرداخت وام خسارت به کسبه پلاسکو، این طور گفت: تعدادی از کسبه پلاسکو تسهیلات بانکی خود را دریافت کرده‌اند و سایر افراد هم بعد از استقرار نهایی و طی مراحل اداری در نوبت پرداخت قرار می‌گیرند. که در این میان بخشی از افراد مستأجرانی هستند که فقط اجناس خود را در حادثه از دست داده‌اند. این افراد با تفاهم با مالک ساختمان و نظر شورای ساختمان پلاسکو و اتحادیه مربوطه می‌توانند تعیین خسارت شوند و نسبت به سرمایه از دست داده مشمول دریافت وام خواهند شد.

 

وی ادامه‌ داد: سقف پرداخت وام خسارت به کسبه پلاسکو، ۳۰۰ میلیون تومان است و میزان آن نسبت به سرمایه‌ای است که هر واحد صنفی در حادثه از دست داده است. این وام فقط به نام صاحب سرقفلی پرداخت می‌شود، اما هر وام نسبت به قراردادی که واسطه‌ها در خارج ساختمان تنظیم کرده‌اند بین کسبه هر واحد تقسیم خواهد شد.