رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودروهای فرسوده در سال گذشته، افزود: […]
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودروهای فرسوده در سال گذشته، افزود: اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۳ به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته با اسقاط بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه رسید. وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون اسقاط خودروهای فرسوده با رکود بیسابقهای به علت نبود نقدینگی مواجه شده است که دلیل اصلی آن پرداخت نکردن بدهیهای خودروسازان کشور به مبلغ حدود یکونیم همت (هزارو۵۰۰میلیارد تومان) به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده بوده است. مشهدیشریف؛ افزود: بیشترین بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده مربوط به شرکت خودروسازی سایپا با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و شرکت کرمانموتور با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که اگر این بدهیها در موعد مقرر به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده پرداخت میشد شاهد اسقاط ماهانه ۱۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده بودیم. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، در ادامه گفت: مجموع خودروهای اسقاط شده از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۶۷ هزار دستگاه خودرو بوده ضمن اینکه بخش قابلتوجهی از این تعداد، خودروهای اسقاط نشده سال ۱۴۰۳ بوده است. وی افزود: پیشبینی میشود اگر اسقاط خودروهای فرسوده با همین شرایط پیش برود حداکثر تعداد اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد. مشهدیشریف؛ اضافه کرد: نبود نقدینگی در مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به دلیل پرداخت نکردن بدهیهای خودروسازان به مراکز اسقاط منجر به رکود اسقاط خودروهای فرسوده شده است بهطوری که آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، گفت: در صورت پرداخت بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، در چهار ماهه نخست امسال، در مجموع تعداد ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط میشد. وی همچنین افزود: خودروسازان وجوه گواهی اسقاط خودروهای فرسوده را بیش از یک ماه زودتر از تحویل خودروها به متقاضیان دریافت میکنند، اما همچنان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده بدهکار هستند.
بدهی سنگین خودروسازان به مراکز اسقاط، بخش مهمی از زنجیره نقدینگی را در مراکز اسقاط خشک کرده است و فعالیت بسیاری از آنها بهمرز تعطیلی کشیده شده است. با این حال فعالان این حوزه معتقدند با مصوبه اخیر دولت، در صورتی که برنامه واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو و همچنین اصلاح آییننامه گواهی اسقاط عملی […]
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، از تعیین سهم ۲۰ درصدی این استان در برنامه اسقاط سالانه خودروهای فرسوده کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن عباسنژاد؛ مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، با اشاره به تکلیف قانونی اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار داشت: طبق ماده۴۷ قانون برنامه هفتم توسعه، سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده باید در […]
در سال ۱۴۰۳ صنعت خودروسازی ایران با اسقاط بیش از ۳۴۹ هزار دستگاه خودروی فرسوده، شاهد رشد ۳۵۵ درصدی در این حوزه بوده است. این آمار در مقایسه با اسقاط حدود ۷۷ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ نشاندهنده جهش چشمگیری است. با این حال بررسی سیاستهای پیشین پرسشهایی را در ارتباط با پایداری و اثربخشی […]
مهدی قرهداغلی- معاون وزیر صمت، در همایش بهرهبرداری از طرحها و پروژههای سیانجی با تأکید بر تدوین نقشهراه بلندمدت برای تنوعسازی به سبد سوخت کشور، گفت: این نقشهراه باید روشن و مشخص برای صنعت خودروی کشور تدوین شود. به گزارش مناقصهمزایدهف فرشاد مقیمی؛ با اشاره به لزوم پیگیری همزمان نوسازی ناوگان حملونقل، متنوعسازی سبد سوخت […]
دیدگاه بسته شده است.