رشد ۳٫۷ درصدی تعداد مشترکان برق

  براساس اعلام شرکت توانیر؛ تعداد مشترکان برق در آستانه رسیدن به رقم ۳۳ میلیون اشتراک قرار گرفته‌اند که نشان از رشد ۳٫۷ درصدی نسبت به سال ۹۳ دارد. به‌ گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که تعداد مشترکان برق در سراسر کشور تا پایان سال ۹۳ به ۳۱ میلیارد و ۶۷۱ میلیون بود در سال […]

 

براساس اعلام شرکت توانیر؛ تعداد مشترکان برق در آستانه رسیدن به رقم ۳۳ میلیون اشتراک قرار گرفته‌اند که نشان از رشد ۳٫۷ درصدی نسبت به سال ۹۳ دارد.

به‌ گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که تعداد مشترکان برق در سراسر کشور تا پایان سال ۹۳ به ۳۱ میلیارد و ۶۷۱ میلیون بود در سال ۹۴ این میزان به ۳۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون اشتراک رسیده است. این میزان نشان از رشد ۳٫۷ درصدی تعداد مشترکان در فاصله سال‌های ۹۳ تا ۹۴ دارد.

از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۳۳ هزار مشترک در بخش خانگی، ۱۴۶۶ هزار مشترک در بخش عمومی، ۳۷۷ هزار مشترک در بخش کشاورزی، ۲۱۶ هزار مشترک در بخش صنعتی و ۴۱۵۴ هزار مشترک در بخش تجاری قرار دارند.

همچنین در حالی که در سال گذشته مجموع برق فروش رفته به مشترکان به حدود ۲۳۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون کیلووات ساعت رسیده بود، مشترکان برق خانگی بیش از ۷۷ میلیارد و ۹۲۶ میلیون کیلووات ساعت از مصرف برق کشور را به خود اختصاص دادند.

 

براساس آمار، این میزان در بخش عمومی ۲۱ هزار و ۶۵۱ میلیون کیلووات ساعت، کشاورزی ۳۷ هزار و ۱۷۶، صنعتی ۷۲ هزار و ۸۹۷، تجاری ۱۶ هزار و ۷۹۲ و در بخش روشنایی معابر ۴۷۹۱ میلیون کیلووات ساعت بوده است.