محمد قرهداغلی -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: با در نظر گرفتن شرایط نرمال پروازها و شرایط موج پروازها، نیاز کشورمان زیر ۲۰۰ فروند است و عددی همچون ۵۵۰ فروند مبنای علمی ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، حسین پورفرزانه؛ در حاشیه مراسم تجلیل از خدمتگزاران عملیات حج ۱۴۰۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به ثبت رکورد تأخیر […]
محمد قرهداغلی -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: با در نظر گرفتن شرایط نرمال پروازها و شرایط موج پروازها، نیاز کشورمان زیر ۲۰۰ فروند است و عددی همچون ۵۵۰ فروند مبنای علمی ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، حسین پورفرزانه؛ در حاشیه مراسم تجلیل از خدمتگزاران عملیات حج ۱۴۰۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به ثبت رکورد تأخیر پروازی کمتر از هشت دقیقه، افزود: برای نخستینبار تصمیم گرفتیم عملیات اعزام حجاج را از ۲۳ فرودگاه کشور انجام دهیم. این تصمیم بهمنظور کاهش مشکلات زائران و اعزام آنان از نزدیکترین شهر ممکن اتخاذ شد و از مهمترین رکوردهایی بود که امسال ثبت شد. وی درخصوص افزایش ناوگان هوایی، اظهار داشت: افزایش ناوگان یک جریان پیوسته و دایمی است؛ در این زمینه دو هدف افزایش کمی و کیفی ناوگان دنبال میشود که هر دو به صورت توأمان در حال انجام است. پورفرزانه؛ خاطرنشان کرد: اکنون با افزایش نرخ ورود هواپیما، به موضوع افزایش کمیت ناوگان سرعت دادهایم و امسال بیش از نیاز کشور هواپیما خواهیم داشت. وی اظهار داشت: این سازمان نیاز و تقاضای مبتنی بر استانها را از سال ۱۴۰۱ رصد کرده و تقاضای صنعت هواپیمایی کشور را براساس ساعت پروازی و مسیر پروازی استخراج کرده است که به آن «پرواز نرمال» اطلاق میشود. پورفرزانه؛ اضافه کرد: در مواقعی از سال نیز شاهد افزایش موج تقاضا برای پروازها هستیم؛ بهطور مثال در ایام نوروز، در ایام حج و همچنین اربعین نیاز به هواپیما برای پوشش مراسم و تقاضای مسافران بیشتر میشود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تأکید کرد: با در نظر گرفتن شرایط نرمال پروازها و شرایط موج پروازها، نیاز کشورمان زیر ۲۰۰ فروند است و عددی همچون ۵۵۰ فروند مبنای علمی ندارد. وی گفت: نکتهای که از آن غافل هستیم، هواپیماها باید در دسترس باشند و بتوانند به صورت نرمال شش لگ در روز پرواز داشته باشند، اما اگر به سه لگ پرواز در روز کاهش یابد انگار نیازمند یک فروند هواپیمای دیگر هستیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، افزود: تعداد هواپیماهای رجیستر فعال در حالحاضر حدود ۱۸۰ فروند است که بین ۱۳۴ تا ۱۳۵ فروند از آنها در حال ارائه خدمات هستند. وی همچنین درخصوص هواپیماهای MD که اشکالی تکنیکال و فنی از سوی هواپیمایی کشوری عراق وارد شده بوده گفت :با برگزاری جلسات فنی به نتایج خوبی رسیدیم و این هفته نیز جمعبندیها در همین زمینه نهایی خواهد شد. معاون وزیر راهوشهرسازی، خاطرنشان کرد: با گزارشاتی که بین دو طرف رد و بدل شد و همچنین برگزاری جلسات فنی، اکنون رفع ابهام از طرف عراقی انجام شده و مشکل هواپیماهای MD حل خواهد شد. وی ادامه داد: پیش از این با توجه به مشکل یادشده روی هواپیماهای MD حساب نکرده بودیم و میخواستیم با ناوگان موجود برای حملونقل زائران اربعین اقدام کنیم، اما پس از اینکه سیگنال مثبت را از جلسات فیمابین گرفتیم و طرف عراقی نیز توجیهات فنی ما را شنیده و از رعایت ایمنی مطمئن شده است، این هواپیماها نیز برای پوشش حملونقل زائران اربعین اضافه خواهند شد. وی همچنین درخصوص بلیت پرواز اربعین، گفت: شرکت ایرانایر زودهنگام اقدام به فروش بلیتها کرد اما از هشتم مرداد بلیت در دسترس خواهد بود و با توجه به این ناوگانی که اضافه شده هیچ نگرانی برای تهیه بلیت وجود ندارد. پورفرزانه؛ تأکید کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با ما هماهنگ بوده است، ما باید نبض بازار را میگرفتیم و بر این اساس با هماهنگی انجام شده مقرر شد ایران ایر بهعنوان پیش قراول حرکت کرده و به بلیت فروشی بپردازد. وی یادآور شد: بعد از جنگ تحمیلی ۱۲روزه نگران آن بودیم که تقاضا برای پروازها کافی نباشد، اما اکنون به این نتیجه رسیدیم که استقبال خوب و همچون سال گذشته خواهد بود و از هشتم مرداد بلیت فروشیها آغاز میشود. این مقام مسئول، با تأکید بر اینکه در حال کاهش سن ناوگان هستیم و با خریدهای اخیر این مهم در حال محقق شدن است، تأکید کرد: در صنعت هوایی و ایکائو سن هواپیما ملاک نیست و سن یک کلمه غیرعلمی و غیرهوانوردی تلقی میشود؛ اما اصل کار امنیت پرواز است. وی از برنامه بزرگ صنعت هوانوردی کشور برای جهش این صنعت با همکاری و مشارکت با چین و روسیه خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکرات متعددی به لحاظ فنی انجام شده و باید بتوانیم هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اقتصادی کاری کنیم که بتوانیم نیازهای کشور را پوشش دهیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: بهزودی سیاستگذاری ۱۰ ساله ما در این صنعت و اینکه چه بخشی از ناوگان از هواپیمای نو یا هواپیمای پیر تشکیل شده، مشخص خواهد شد. وی اظهار داشت: در زمینه هواپیماهای نو که تاکنون نتوانستهایم به جمعبندی خوبی برسیم، مسئله اصلی اقتصاد صنعت هوایی است و با این نرخ بلیتها نمیتوان بازگشت سرمایه انجام داد که خود ناشی از نداشتن صندوقهای سرمایهگذاری است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه با رفع موانع موجود، زمینه ورود سرمایههای خُرد به صنعت هوایی کشور فراهم شده است، گفت: افراد و سرمایهگذاران میتوانند با سرمایه حداقل از ۱۰۰ میلیون تومان تا چند ۱۰میلیون دلار در شقوق مختلف این صنعت به سرمایهگذاری و فعالیت اقتصادی بپردازند. حسین پوررفرزانه؛ در گفتگو با ایرنا، […]
رئیس سازمان هواپیمایی کشور، با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی ایران به خودکفایی رسیده و آماده عبور از تحریمهاست، گفت: بازار هوایی کشور سالانه بیش از یک میلیارد دلار درآمدزایی تنها از محل فروش بلیت دارد. به گزارش مناقصهمزایده، حسین پورفرزانه؛ در افتتاحیه بیستوسومین کنفرانس بینالمللی هوافضای ایران با تشریح بیش از هفت دهه سابقه […]
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: این سازمان با اصلاح آییننامهها و شیوهنامههای مرتبط با تأمین شرکتهای خدمات هوایی و راهاندازی صندوقهای سرمایهگذاری هوایی، در مسیر رفع موانع سرمایهگذاری گام برداشته است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه؛ در نشست با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ارکان […]
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: نظام مهندسی صنعت هوایی و آزمایشگاه حملونقل هوایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، راهاندازی میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه؛ در نشستی با غزال راهب؛ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن تشریح ارکان صنعت […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه