سخنگوی ویژه تولید ملی مجلس:مرکز پژوهش‌ها ۶۷ درصد لایحه برنامه ششم را با اقتصاد مقاومتی نامربوط می‌داند

  اسماعیل جلیلی با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: مرکز پژوهش‌ها ۶۷ درصد لایحه برنامه ششم را مرتبط با رویکرد اقتصاد مقاومتی نمی‌داند. به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به این‌که جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان سازمان مدیریت […]

 

اسماعیل جلیلی با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: مرکز پژوهش‌ها ۶۷ درصد لایحه برنامه ششم را مرتبط با رویکرد اقتصاد مقاومتی نمی‌داند.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به این‌که جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه وضعیت لایحه برنامه ششم از منظر تطبیق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به اظهارات نماینده سازمان مدیریت گفت: نماینده دولت معتقد است که سند برنامه ششم توسعه با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که بخشی از آن در احکام دائمی و بخشی در لایحه برنامه ششم و سند پیوست و پشتیبان مورد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی باعث تسهیل و تسریع برنامه‌ها و پروژه‌ها فارغ از بوروکراسی اداری خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، نمایندگان مرکز پژوهش‌ها نیز معتقدند برنامه دولت پیوستگی ندارد و شامل یکسری استعلام از دستگاه‌ها بوده که تجمیع شده است.

همچنین لایحه برنامه ششم اولویت‌بندی نداشته و ۶۷ درصد آن با اقتصاد مقاومتی نامربوط است.

به گفته اسماعیلی، طبق نظر مرکز پژوهش‌ها در لایحه برنامه ششم به چشم‌انداز و سیاست‌های نفتی اشاره شده و بحثی در خصوص چشم‌انداز تجارت دیده نمی‌شود همچنین الزامات برخی از احکام در لایحه وجود ندارد.

وی ادامه داد: لایحه برنامه ششم توسعه رویکرد بودجه‌ای و آیین‌نامه‌ای دارد و فاقد رویکرد برنامه‌ای است.

پروژه محور دوم هفتگل به اهواز در انتظار برگزاری مناقصه

اسماعیل جلیلی اظهار کرد: از وزیر کار تقاضا دارم با توجه به مشکلات معیشتی و بالا بودن هزینه‌های زندگی در تعیین نرخ دستمزد کارگران تجدید نظر کنند و حداقل میانگین خط فقر را برای تعیین حقوق و دستمزد در سال ۹۵ مبنا قرار دهند.

وی در تذکری به وزیر راه نیز یادآور شد: ما از آخوندی می‌خواهیم با توجه به صدور مجوز اجرای پروژه میانبر مسجد سلیمان به اهواز دستور برگزاری مناقصه آن را صادر کنند تا عملیات اجرایی آن بعد از سال‌ها درگیری در محیط‌زیست اجرا شود. همچنین پروژه محور دوم هفتگل به شهرستان اهواز نیز منتظر اجرای پروژه و برگزاری مناقصه است.

جلیلی در تذکری به وزیر نیرو نیز گفت: علی‌رغم تأکیدات و اظهارات چیت‌چیان مبنی بر تعطیلی تونل‌های بهشت‌آباد و گلاب متأسفانه اقدامات متناقضی را از سوی وزارتخانه شاهد هستیم، فعالیت این تونل‌‌ها ادامه دارد و خسارت‌های مردم هم پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: از وزیر بهداشت تقاضا دارم اجازه دهند از ظرفیت تفاهم‌نامه با بیمه‌ها و متخصصین تمام وقت در مراکز درمانی شهرستان‌ها استفاده شود.

 

وی در تذکری به وزیر صنعت نیز خواستار جلوگیری از ایجاد اختلال در تردد خودروهای اروندی در استان شد و گفت: استفاده از خودروهای اروندی حق مردم خوزستان است و تردد این خودر‌وها نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور باید بلامانع باشد که این حداقل خواسته‌های مردم است.