وزیر راه‌وشهرسازی

استخوان‌بندی توسعه در کشور روی خطوط ریلی است

وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: استخوان‌بندی توسعه در کشور روی خطوط ریلی است و هر چه توسعه خطوط ریلی قوی‌تر، ممتدتر و سریع‌تر باشد، قطعاً توسعه پایدار بیشتر انجام می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، فرزانه صادق؛ در جیرفت با اشاره به سفرهای استانی، اظهار کرد: سفرهای بعد از جنگ بیشتر برای تشکر و قدرشناسی از مردمی است که […]

وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: استخوان‌بندی توسعه در کشور روی خطوط ریلی است و هر چه توسعه خطوط ریلی قوی‌تر، ممتدتر و سریع‌تر باشد، قطعاً توسعه پایدار بیشتر انجام می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، فرزانه صادق؛ در جیرفت با اشاره به سفرهای استانی، اظهار کرد: سفرهای بعد از جنگ بیشتر برای تشکر و قدرشناسی از مردمی است که نشان دادند با تمام نارضایتی‌‌ها و دلخوری‌‌ها، زمانی که بیگانه بخواهد جنگ در جغرافیایی این کشور راه بیندازد با سیلی محکمی روبه‌رو می‌شود. وزیر راه‌وشهرسازی، عنوان کرد: این وزارتخانه نمی‌تواند فقط متولی ساخت‌وساز باشد و موضوع تأمین آب و زیرساخت‌های زیستی را نادیده بگیرد و توسعه شهری بدون ملاحظه منابع آبی و آمایش سرزمین ممکن نیست. وی گفت: از نظر ما، توسعه سرزمینی باید همگام با ظرفیت‌های زیستی از جمله منابع آبی باشد و سیاست ما این است که صنایع آب‌بر از مرکز کشور و کلانشهر‌ها به پیرامون دریا و مناطق ساحلی به‌ ویژه جنوب کشور منتقل شوند. صادق؛ افزود: امروز ناترازی‌های بزرگی در تمام حوزه‌ها وجود دارد و مجبور هستیم بعضی شهر‌ها را تعطیل کنیم، اما با تمام ناترازی‌‌ها و با عزم و انگیزه بیشتر در کنار هم با این منابع محدود پروژه‌ها را به نتیجه می‌رسانیم. وی با بیان اینکه باید بخش‌خصوصی به صورت جدی وارد کار کنیم، افزود: شفافیت در رفتار جز مطالبات بخش‌خصوصی است و باید با همه یکسان رفتار کرده و از دخالت‌های بی‌جا در بخش‌خصوصی به شدت دوری کنیم. وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: هر آنچه در حوزه وزارت راه‌وشهرسازی است در کنار بخش‌خصوصی قرار می‌دهیم که بتواند بسیاری از گره‌ها را باز کند. وی با تأکید بر اینکه مطالبه راه‌ها کاملاً به جا است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که منابع موجود عادلانه تقسیم کنیم و قطعاً عدالت اعتباری را رعایت می‌کنیم. صادق؛ با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای کشور، گفت: ناوگان فرسوده یکی از دلایل اصلی این مهم است. وزیر راه‌وشهرسازی، با تأکید بر اینکه استخوان‌بندی توسعه در کشور روی خطوط ریلی است و هرچقدر توسعه خطوط ریلی قوی‌تر، ممتدتر و سریع‌تر باشد، قطعاً توسعه پایدار بیشتر صورت می‌گیرد، گفت: برآورد اولیه ما برای ساخت خط ریلی جنوب کرمان ۳۴ همت است که عدد بزرگی محسوب می‌شود، هرچند وقتی به نتیجه برسد، اثرات مهمی دارد. وی با بیان اینکه توسعه خطوط ریلی مورد تأکید رئیس‌جمهور است، گفت: نمی‌توانم قولی دهم که نتوانیم انجام دهیم و با پیگیری‌های نماینده و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور آنچه به بخش دولتی بر می‌گردد حتماً پیگیری می‌شود. صادق؛، با تأکید بر اینکه جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است، عنوان کرد: لازم است جلساتی با بخش‌خصوصی داشته باشیم و آن‌ها را قانع و همراه خود کنیم، چرا که اگر اجرای خطوط ریلی در جنوب کرمان به نتیجه برسد توسعه پایدار قوت می‌گیرد. وی با تأکید بر اینکه با جدیت تأمین منابع را پیگیری می‌کنم، افزود: رئیس‌جمهور در میدان هستند و شخصاً تمام مشکلات و مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند. صادق؛ افزود: در جنوب کرمان با بافت فرسوده مواجهه هستیم که حتماً شرکت بازآفرینی توجه ویژه‌ای داشته باشد و این مهم می‌تواند مطالبه شما از ما باشد. وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: اگر زمین برای مسکن ملی تخصیص داده نشده باید به مردم قول ندهیم و اگر قولی داده شده اشتباه بزرگی بوده است، زیرا اول باید زمین را آماده‌سازی کنیم و بعد به مردم خبر دهیم. وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌تر شدن شهر مانعی ندارد، افزود: عدم توجه به بافت فرسوده به پوک شدن شهر کمک می‌کند و باید شهرهایی در شأن تمدن چند هزار ساله خود داشته باشیم. صادق؛ اظهار داشت: من دوست دارم صدای صوت قطار را در جیرفت بشنویم با جدیت به دنبال تأمین منابع این مهم هستیم.