بازگشت ۲۳هزار کارگر قطعه‌‌ساز به خطوط تولید

بازگشت ۲۳هزار کارگر قطعه‌‌ساز به خطوط تولید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تفاهمنامه طراحی و تولید پلتفرم ۲۳ مدل خودرو جدید برای مدت ۱۰ سال با ۵ شرکت صنعتی بزرگ دنیا و نهادهای داخلی کشور هفته آینده امضا می‌شود. به گزارش ایرنا، هاشم یکه زارع گفت: با امضای این تفاهمنامه‌ها تمام قطعه‌سازان داخلی در […]

بازگشت ۲۳هزار کارگر قطعه‌‌ساز به خطوط تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تفاهمنامه طراحی و تولید پلتفرم ۲۳ مدل خودرو جدید برای مدت ۱۰ سال با ۵ شرکت صنعتی بزرگ دنیا و نهادهای داخلی کشور هفته آینده امضا می‌شود.

به گزارش ایرنا، هاشم یکه زارع گفت: با امضای این تفاهمنامه‌ها تمام قطعه‌سازان داخلی در طراحی خودرو حضور خواهند داشت و محصولات با ۷۰ درصد ساخت داخل و با استاندارد روز جهانی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد تولیدات قابلیت صادرات خواهد داشت شد و نخستین تولید دو سال و نیم آینده افتتاح خواهد شد و در مدت ۱۰ سال ۵۰ درصد خودروهای تولیدی صادر و تمامی طراحی‌‌‌‌ها و انتقال دانش تکنولوژی انجام خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ که به ایران خودرو آمدم بیش از ۲۰ هزار کارگر از صنعت قطعه‌سازی اخراج شده بودند که با سیاست‌های دولت یازدهم در ابتدای سال ۱۳۹۳ به‌کار بازگشتند. در آن زمان کارخانه تولید قطعه از شنبه تا دوشنبه‌کار می‌کرد و تا پایان هفته تعطیل بود، اما امروز با برنامه‌ریزهای صورت گرفته حتی جمعه‌ها مشغول کار هستیم.

یکه‌زارع گفت: برخی می‌گویند خودروهای قدیمی از خط خارج نمی‌شوند، اما با محصولاتی که امروز تولید انبوه آنها انجام شده است به تدریج این امکان فراهم خواهد شد که خودرهای قدیمی از چرخه خارج شوند.

تولید انبوه دو خودروی دناپِلاس و پژو ۲۰۰۸ حسن روحانی، رییس‌جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

دناپِلاس محصول ایران خودرو مدل جدیدی از خودروی ملی دنا است که در مرکز تحقیقات ایران خودرو از جنبه‌های کیفی، تجهیزات و شکل ظاهری ارتقا یافته است.

دناپِلاس نخستین خودروی داخلی است که با ۴ ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.

طراحی خودروی دنا پلاس صرفاً توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده و در ساخت ماشین‌آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری‌هایی با شرکت‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

دناپِلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد.

این خودرو نخستین محصول ملی است که با سان‌روف، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه‌ای جدید با مولتی‌مدیای فعلی به بازار عرضه می‌شود.

تحول گرافیک داخلی چراغ‌ها، باعث جذابیت بیش‌تر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است.

پژو۲۰۰۸ نیز نخستین محصول ایکاپ شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه است که در ایران به مرحله تولید رسیده است. دور تازه همکاری‌های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهوری ایران و فرانسه به امضا رسید.

این قرارداد نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپایی در ایران شد.

 

سرمایه‌گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش، فناوری و صادرات ۳۰درصد محصولات تولید این شرکت از الزامات این قرارداد به شمار می‌آید.