بازاریابی کالای ایرانی برای ایجاد ۵ میلیون شغل

قالیباف بازاریابی کالای ایرانی برای ایجاد ۵ میلیون شغل نامزد ریاست جمهوری با بیان این‌که در دولت مردم وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل را اجرایی می‌کنیم، گفت: برای دستیابی به ۵ میلیون شغل وزارت خارجه باید دنبال بازاریابی برای کالای ایرانی باشد. محمدباقرقالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه گفت‌وگوی ویژه خبری در گفت‌و‌گو […]

قالیباف

بازاریابی کالای ایرانی برای ایجاد ۵ میلیون شغل

نامزد ریاست جمهوری با بیان این‌که در دولت مردم وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل را اجرایی می‌کنیم، گفت: برای دستیابی به ۵ میلیون شغل وزارت خارجه باید دنبال بازاریابی برای کالای ایرانی باشد.

محمدباقرقالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه گفت‌وگوی ویژه خبری در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به این‌که باید دیپلماسی در خدمت اقتصاد کشور باشد و این مهم نیاز به تغییر ساختار وزارت خارجه دارد، تصریح کرد: طرح تشکیل وزارت خارجه و گسترش تجارت بین‌الملل از اولویت‌های دولت مردم است.

وی تأکید کرد: متأسفانه تاکنون تجارت و اقتصاد در ساختار وزارت خارجه ایران اهمیت چندانی نداشته و وظیفه خود در راستای کمک به تقویت حوزه اقتصاد و پیدا کردن بازار بین‌المللی برای کالاهای ایرانی را به‌طور جدی در دستور کار قرار نداده است.

قالیباف افزود: واقعیت این است که برای تولیدات محصولات کشاورزی، صنعتی و خدماتی باید بازار بین‌المللی پیدا کرد تا امکان فعال شدن تمام ظرفیت‌های عظیم داخلی به‌کار گرفته شود و از این طریق می‌توان حرکت مؤثر و زودبازدهی را در رفع معضل بیکاری در کشور صورت داد، بدون آنکه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور خاطرنشان کرد: ساختار وزارت خارجه در ایران به گونه‌ای طراحی شده است که فقط پاسخگوی نیازهای سیاسی و امنیت ملی بوده و این ساختار اجازه نمی‌دهد که دغدغه اصلی امروز ما که رونق اقتصاد است را پیگیری کند.

قالیباف تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهایی پیشرفته مانند کره‌جنوبی و ژاپن توسعه اقتصادی تا حد زیادی مدیون عملکرد دستگاه دیپلماسی این کشور‌‌ها است. به‌طوری که این کشور‌‌ها اولویت اصلی خود را پیدا کردن بازار برای تولیدکنندگان خود قرار می‌دهند. در این کشور‌‌ها که بعد از جنگ جهانی دوم پیشرفت کرده‌اند وزارت خارجه نقش فعالی در تجارت خارجی و پیدا کردن بازار برای تولیدات داخلی بر عهده گرفت و حتی وزارتخانه‌ای مستقل برای توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین‌المللی به وجود آمد که در رابطه مستقیم با وزارت خارجه فعالیت می‌کند.

 

وی تأکید کرد: ما در دولت مردم تلاش خواهیم کرد، تا در ابتدا طرح تغییر ساختار وزارت خارجه به وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل را اجرایی کنیم، چرا که بر این باوریم با این تغییر می‌توان اولویت امروز کشور که رونق اقتصادی، افزایش درآمد ملی و ایجاد شغل است را با سرعت پیش برد.