رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: تدوین بستههای حمایتی هوشمند برای صادرات دیجیتال، مشارکت فعالتر در نمایشگاههای بینالمللی و تقویت دیپلماسی فناوری، از ضرورتهای اساسی بهشمار میآیند. به گزارش مناقصهمزایده، صمد حسنزاده؛ در همایش «صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات»، اظهار کرد: برگزاری این رویداد توسط فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، […]
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: تدوین بستههای حمایتی هوشمند برای صادرات دیجیتال، مشارکت فعالتر در نمایشگاههای بینالمللی و تقویت دیپلماسی فناوری، از ضرورتهای اساسی بهشمار میآیند. به گزارش مناقصهمزایده، صمد حسنزاده؛ در همایش «صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات»، اظهار کرد: برگزاری این رویداد توسط فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، نشاندهنده نقش مؤثر تشکلهای اقتصادی در بدنه اتاق بازرگانی و اراده جدی آنان برای ارزآوری از طریق توسعه تجارت مبتنی بر محصولات فناورانه است. وی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور، افزود: در شرایطی که اقتصاد ایران با فشارهای خارجی و محدودیتهای ناشی از تحریمها روبهروست، اتکاء به منابع خام و صادرات سنتی، دیگر پاسخگوی نیازهای اقتصادی کشور نیست. در این میان، صادرات محصولات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهعنوان یک ضرورت راهبردی، میتواند راهگشای عبور از تنگناهای اقتصادی و گامی مؤثر در حرکت به سمت اقتصاد دانشبنیان باشد. حسنزاده؛ با تأکید بر ظرفیتهای موجود در کشور از جمله وجود نیروی انسانی جوان، باانگیزه و خلاق، متخصصان برجسته در حوزه فناوری اطلاعات، شرکتهای دانشبنیان و نوآور، و همچنین هزینه تولید پایینتر نسبت به کشورهای منطقه، این موارد را مزایایی قابلتوجه برای حضور مؤثر در بازارهای بینالمللی برشمرد و تصریح کرد: اگر در حوزه صادرات محصولات و خدمات بهویژه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامهریزی صحیح و هدفمند داشته باشیم، قطعاً میتوانیم به درآمدهای ارزی پایدار دست پیدا کنیم. رئیس اتاق ایران، در ادامه گفت: این تصور که تنها کشورهای پیشرفته بازیگران اصلی در عرصه صادرات ICT هستند، نگاهی نادرست به ظرفیتها و سهم کشورهای دیگر در این حوزه است. واقعیت این است که با توجه به نیاز روزافزون کشورهای منطقه به خدمات نرمافزاری و فناوریهایی مانند هوشمصنوعی، ایران میتواند بهعنوان شریک فناوری این کشورها ایفای نقش کند. وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران تمام توان خود را برای تسهیل حضور فعالان صنعت ICT در بازارهای جهانی به کار گرفته است، چرا که باور داریم آینده اقتصاد، به فناوری و هوشمصنوعی گره خورده است. حسنزاده؛ با اشاره به ظرفیتهای تخصصی در اتاق ایران نظیر کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز پژوهشهای اتاق و تشکلهایی همچون فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرمافزار، سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات و دیگر انجمنها و تشکلهای مرتبط، عنوان کرد: بهرهگیری از این ظرفیتها میتواند پنجرهای تازه پیشروی فعالان اقتصادی حوزه ICT بگشاید. امیدواریم با انسجام ایجاد شده در بین تشکلهای بخشخصوصی، بتوانیم هماهنگی بهتری میان برنامههای دولت و اقدامات بخشخصوصی ایجاد کنیم. رئیس اتاق ایران، همچنین تأکید کرد: اطمینان داریم که چالشهای مسیر صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات، با اراده ملی، برنامهریزی دقیق و همافزایی میان دولت و بخشخصوصی، قابل مدیریت است. در این مسیر، تدوین بستههای حمایتی هوشمند برای صادرات دیجیتال، مشارکت فعالتر در نمایشگاههای بینالمللی و تقویت دیپلماسی فناوری از ضرورتهای اساسی به شمار میآیند. در پایان، وی از همه فعالان صنعت ICT و شرکتهای این حوزه دعوت کرد با حضور در اتاق ایران و همافزایی با سایر فعالان اقتصادی، نقش مؤثرتری در توسعه صادرات فناوری اطلاعات ایفا کنند.
دیدگاه بسته شده است.