باید برای تغییرات دنیای تجارت آماده شویم

اسطوره مدیریت جهان‌ باید برای تغییرات دنیای تجارت آماده شویم اسطوره مدیریت جهان و متفکر تأثیرگذار مدیریت اروپایی گفت: اگر تمام تلاش خود را در کاری که در آن بهترین هستید صرف کرده و خوشحالی فعال داشته باشید، توانایی شما به ثمر نشسته و به نتیجه خواهید رسید. به گزارش ایمنا، پروفسور چارلز هندی در […]

اسطوره مدیریت جهان‌

باید برای تغییرات دنیای تجارت آماده شویم

اسطوره مدیریت جهان و متفکر تأثیرگذار مدیریت اروپایی گفت: اگر تمام تلاش خود را در کاری که در آن بهترین هستید صرف کرده و خوشحالی فعال داشته باشید، توانایی شما به ثمر نشسته و به نتیجه خواهید رسید.

به گزارش ایمنا، پروفسور چارلز هندی در سمینار آموزشی مهارت‌های ضروری برای مواجهه با چالش‌های جدید عصر دیجیتال در اتاق بازرگانی، با بیان این‌که هر شخص درون خود دارای هسته‌ای طلایی است، اظهارکرد: در هر زمینه‌ای که دارای استعداد و علاقه هستید آن مورد هسته طلایی درون شما محسوب می‌شود و اگر پرورش یابد، زندگی شما جذاب شده و به موفقیت می‌رسید.

وی یکی از ویژگی‌های رهبر خوب برای مدیریت یک شرکت بزرگ را آگاهی از اهداف آینده و برنامه‌ریزی برای آن عنوان کرد و افزود: به زودی رایانه‌هایی که حاوی طیف وسیعی از اطلاعات هستند، هر چه مکرراً اتفاق می‌افتد را سریع‌تر از انسان‌ها به ثمر خواهند رساند.

‌هندی گفت: خبر ناخوشایندی نیز در راه است و آن این‌که روال قدرت در جوامع ما در حال به هم ریختن بوده و واسطه‌ها در همه بخش‌ها اعم از تجارت، اجتماع و … در حال ناپدید شدن هستند.

 وی تصریح‌کرد: متأسفانه میانگین سنی افرادی که اخبار گوش می‌دهند به ۶۷ سال رسیده و این امری خطرناک است، زیرا افراد تنها اخباری که برایشان خوشایند است را از طریق شبکه‌های مجازی گوش داده و نظرات مخالف و دلایل آن را نمی‌شنوند. در این حالت اطلاعات درست از کنار انسان‌ها عبور کرده در صورتی که آنها را نشنیده‌اند.

این اسطوره جهانی مدیریت با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک مشاغلی چون مترجمی و بانکداری نیز از بین خواهند رفت، افزود: دنیا در حال تغییر است و شما با یک سازمان me.com می‌توانید نویسنده، بانکدار و تاجر خود باشید و در این حالت با استفاده از اینترنت واسطه‌ها را حذف کرده و گوگل، فیس‌بوک و… می‌توانند افراد را به هم ارتباط دهند.

وی با اظهار خوش‌بینی نسبت به آینده، گفت: در عصری که در آن افراد با هر کس که می‌خواهند می‌توانند ارتباط داشته باشند، پتانسیل مطلوبی برای ایجاد تجارت‌های جدید وجود خواهد داشت. اگر سازمان را یک کرم ابریشم تصور کنیم، هشتاد درصد کارکنانی که در بدنه‌ این سازمان فعالیت می‌کنند به دلیل این‌که فقط مجری دستورات مافوق خود هستند از شغل خود ناراضی‌ هستند، اما اگر افراد در سر کرم ابریشم قرار بگیرند و به دنبال پیدا کردن غذا باشند، آن‌گاه دارای هدفی هستند و با اتفاقات سازمان درگیر خواهند شد.

 هندی با بیان این‌که مسیر بالندگی این کرم ابریشم در نهایت به پروانه شدن ختم می‌شود، تصریح‌کرد: در حال حاضر در عصر اقتصاد پروانه‌ای هستیم و آن‌گاه که این کرم به پروانه بدل شود، تجارت‌های متفاوتی به وجود می‌آید. در نهایت سازمان‌هایی که برای کارمندان خود احترام قایل بوده و برای آنها حقوقی در نظر می‌گیرند، موفق خواهند بود.

وی با اشاره به نظریه «منحنی دوم» خود گفت: انسان‌ها تمام تلاش خود را صرف رسیدن به نقطه اوج می‌کنند در صورتی که براساس نظریه منحنی دوم، برای جلوگیری از رسیدن به سراشیبی و زوال باید در زمانی که در نقطه اوج هستید، مسیر منحنی را به سمت دیگری تغییر دهید.

 وی با بیان این‌که اوضاع در حال تغییر است و شیوه‌ کار کردن ما نیز طبعاً دچار تغییر می‌شود، تصریح‌کرد: در عصر دیجیتال خواه ناخواه باید پذیرای روند تغییرات باشیم.

کمیسیون آموزش و معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این سمینار، گفت: این برنامه با بهره‌مندی از اساتید مجرب سعی در ارتقای سطح آموزشی اتاق بازرگانی و شهر اصفهان دارد.

 

امیر کشانی با بیان این‌که دنیای آینده با امروز قابل مقایسه نخواهد بود، افزود: امیدواریم بتوانیم تغییرات پیش رو را با حضور اساتید حاذق به خوبی پیش‌بینی نموده و خود را برای آن آماده کنیم.