برگزاری مناقصه انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به قزوین

از سوی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی صورت گرفت برگزاری مناقصه انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب برای سد طالقان به تصویب رسیده است که با انجام این کار بخش اعظم بحران آب در […]

از سوی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی صورت گرفت

برگزاری مناقصه انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به قزوین

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب برای سد طالقان به تصویب رسیده است که با انجام این کار بخش اعظم بحران آب در قزوین حل می‌شود.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح‌کرد: هم‌اکنون کشور با بحران کم‌آبی روبه‌رو است که استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست، برای حل بحران آب در قزوین طی ۵ سال جلسات مختلفی با وزیر نیرو و رییس مجلس برگزارشده است.

وی افزود: طی جلسات برقرارشده، در نهایت مجوز انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به‌منظور تأمین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستا قزوین انجام‌شده است، دستور این انتقال اخذ شده و رأی کمیسیون ماده ۲۱۵ نیز گرفته‌شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس‌شورای‌اسلامی خاطرنشان‌کرد: مناقصه این کار توسط سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی برگزارشده و به‌زودی کلنگ آن به زمین‌خورده می‌شود که امیدواریم بخش اعظمی از مشکل آب قزوین را برطرف می‌کند.

وی تصریح‌کرد: با توجه به مشکلات آب شرب اگر ۶۰ میلیون مترمکعب سهم آب دریافت کنیم طی آن ذخایر آب استان افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از مشکلات و بحران‌ها را جبران می‌کنیم، همین‌طور میزان ذخایر آب کشاورزی افزایش پیدا کند و جبران کنیم.

 

محمدی خاطرنشان‌کرد: همچنین برنامه بلندمدت انتقال آب از ارتفاعات ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ مازندران و از الموت و رود و شاهرود همچنین احداث سد، این مشکل را برطرف کنیم.