دلایل پُر شدن انبار‌ها از کالای قاچاق

دلیری اعلام کرد‌ دلایل پُر شدن انبار‌ها از کالای قاچاق مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبار‌ها خبر داد و گفت: کشفیات قاچاق چندین برابر شده است. به گزارش ایبِنا، امین دلیری در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های اولویت‌دار سال ۹۶ سازمان جمع‌آوری و فروش اموال […]

دلیری اعلام کرد‌

دلایل پُر شدن انبار‌ها از کالای قاچاق

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبار‌ها خبر داد و گفت: کشفیات قاچاق چندین برابر شده است.

به گزارش ایبِنا، امین دلیری در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های اولویت‌دار سال ۹۶ سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، اظهارکرد: هر چند این سازمان به دنبال کسب درآمد نیست اما یک مشکل در این سازمان از سال‌های گذشته تا به امروز وجود داشته و آن این است که بحث درآمدزایی مطرح بوده و این در حالی است که برای سازمانی که کار حاکمیتی انجام می‌دهد نباید درآمد زیاد مطرح باشد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در حال حاضر ۸ ماه است که فروش کالاهای قاچاق متوقف شده در حالی که سازمان هزینه می‌کند و کالای قاچاق تحویل می‌گیرد و می‌تواند درآمد آن بسیار زیاد باشد و ما از این طریق در سال ۹۵ می‌توانستیم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

دلیری ادامه‌داد: این درآمد حاصل نشده و حدود ۷۱ میلیارد تومان آن محقق شده است؛ بنابراین درآمدزایی متوقف شده و در مقابل هزار میلیارد ریال امحا انجام داده‌ایم که نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۲۶۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی درباره پُر بودن انبار‌ها از کالاهای قاچاق و دلایل آن گفت: حجم قاچاق کالا کاهش یافته ولی میزان کشفیات افزایش یافته است. به همین دلیل تعداد انبارهای اجاره‌ای سازمان در طول سال‌های اخیر چندین برابر شده است.

 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارها، تأکید‌کرد: قبل از سال جدید جلسات خوبی را با مسؤولان داشتیم و در حال حاضر برای تخلیه انبار‌ها برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و تمامی این کالا‌ها تعیین تکلیف خواهند شد که البته راهکار جدیدی به غیر از امحا و بازگشت به مبدأ مدنظر قرار دارد.