مهدی قرهداغلی- شرکت ایرانخودرو به مناسبت روز خبرنگار، اصحاب رسانه را به بازدید از خط تولید این مجموعه دعوت کرد تا علاوه بر نمایش توانمندیهای داخلی تولید خودرو، آنها را با چالشهای پیشروی این صنعت از نزدیک آشنا کند. به گزارش مناقصهمزایده، به مناسبت روز خبرنگار، شرکت ایرانخودرو اقدام به برگزاری بازدیدی از خط تولید […]
مهدی قرهداغلی- شرکت ایرانخودرو به مناسبت روز خبرنگار، اصحاب رسانه را به بازدید از خط تولید این مجموعه دعوت کرد تا علاوه بر نمایش توانمندیهای داخلی تولید خودرو، آنها را با چالشهای پیشروی این صنعت از نزدیک آشنا کند. به گزارش مناقصهمزایده، به مناسبت روز خبرنگار، شرکت ایرانخودرو اقدام به برگزاری بازدیدی از خط تولید خود کرد تا اصحاب رسانه از نزدیک با روند تولید، چالشها و دستاوردهای این صنعت کلیدی کشور آشنا شوند. عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل ایرانخودرو، در جمع خبرنگاران تأکید کرد که تحریمهای ظالمانه خصوصاً در ۱۰ سال اخیر باعث ایجاد چالشهای سنگین در تأمین قطعات و مواد اولیه شده است. وی با اشاره به تلاشهای مستمر تیمهای فنی و مهندسی داخلی، گفت: شرکت ایرانخودرو با تکیه بر توانمندیهای داخلی، تا حد زیادی توانسته است خلأهای ناشی از تحریمها را پُر کند و امروز با افزایش چشمگیر کیفیت محصولات روبهرو هستیم. مدیرعامل ایرانخودرو، به فرآیند طولانی توسعه محصولات جدید اشاره کرد و افزود: در دنیا تولید یک محصول جدید معمولاً نزدیک به ۲۴ ماه زمان میبرد؛ از طراحی اولیه تا قالبسازی و تولید انبوه. ما در شرایطی هستیم که هنوز بسیاری از پروژههای توسعهای را آغاز نکردهایم اما با این وجود، طی شش ماه گذشته متهم به کاهش تولید و کمکاری شدهایم. وی ادامه داد: کیفیت محصولات برای ما اولویت است و قصد داریم ظرف شش ماه آینده بهبود قابلتوجهی در این زمینه داشته باشیم. همچنین بیشترین برنامههای توسعه محصول ما در سالجاری اجرایی میشود و تا پایان سال، اولین خودروهای جدید با مصرف سوخت کمتر و فناوریهای نوین به بازار عرضه خواهد شد. پیرمحمدی؛ به برنامههای این شرکت برای بهروزرسانی محصولات قدیمی اشاره کرد و گفت: خودروی سورن یکی از اولین محصولات باز طراحی شده این شرکت خواهد بود که ظرف سه تا چهار سال آینده با ظاهری جدید و فناوریهای بهروز، جایگزین نمونههای قدیمی خواهد شد. همچنین نسل جدید خودروها با مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر وارد چرخه تولید خواهند شد تا به کاهش ناترازی سوخت کمک کنیم. مدیرعامل ایرانخودرو، درباره چالش قیمتگذاری و تأثیر نوسانات نرخ ارز، توضیح داد: آخرین قیمتهایی که دریافت کردهایم مربوط به آبان ماه سال ۱۴۰۲ است که براساس صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ و مصوبه شورایرقابت تعیین شده بود. اما تنها دو هفته پس از آن، نرخ ارز بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت و نهادههای تولید نیز به تناسب افزایش چشمگیری داشتند و ما به صورت مکرر با سازمان حمایت مکاتبه کردیم تا این موضوعات در قیمت خودروها اعمال شود. پیرمحمدی؛ در پاسخ به برخی اتهامات مبنی بر کاهش تولید، توضیح داد: اگر شرایط امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم، با وجود تعطیلیهای متعدد و شرایط ویژه، ۴۵۰۰ دستگاه خودرو بیشتر تولید شد و حتی در روزهای جنگ و ناآرامی، ایرانخودرو به فعالیت خود ادامه داد و نزدیک ۱۹ هزار دستگاه خودرو در دو هفته تحویل مشتریان داده شده است. در ادامه مدیرعامل ایرانخودرو، درخصوص مدیریت تأمین قطعات یدکی و خدمات تعمیراتی از رده خارج شدن برخی خودروهای قدیمی، گفت: ما به صورت ویژه به بحث تأمین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش اهمیت میدهیم و تمامی تلاش خود را برای حفظ کیفیت خدمات و رضایت مشتریان به کار گرفتهایم. حتی خودروهای قدیمی نیز از این خدمات برخوردارند و سعی میکنیم خللی در این زمینه ایجاد نشود. مدیرعامل ایرانخودرو، با صداقت و شفافیت به معضلات این کارخانه پرداخت و وعده داد که با استمرار تلاشها و بهرهگیری از فناوریهای نوین، کیفیت و تنوع محصولات به شکل قابلتوجهی ارتقاء خواهد یافت.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه