سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس ارز مبادلهای خودروسازان روی تایرهای «جاده مخصوصیها» میچرخد سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس، گفت: ارز مبادلهای که به خودروسازان برای واردات اختصاص یافته برای قطعاتی است که به هیچ وجه در کشور تولید نمیشود؛ نه اینکه قطعاتی همانند لاستیک که با کیفیت مناسب در […]
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس
ارز مبادلهای خودروسازان روی تایرهای «جاده مخصوصیها» میچرخد
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس، گفت: ارز مبادلهای که به خودروسازان برای واردات اختصاص یافته برای قطعاتی است که به هیچ وجه در کشور تولید نمیشود؛ نه اینکه قطعاتی همانند لاستیک که با کیفیت مناسب در کشور تولید میشود، وارد شود.
به گزارش خانه ملت نادر قاضی پور با اشاره به اظهارات دبیر انجمن صنعت تایر مبنی بر اینکه سهمیه ارزی خودروسازان صرف واردات تایر میشود، گفت: ارز مبادلهای به این دلیل به خودروسازان اختصاص یافته که خودروسازان قطعاتی که به هیچوجه در کشور تولید نمیشود را با قیمت مناسب وارد کنند، نه اینکه قطعاتی همانند لاستیک که با کیفیت مناسب در کشور تولید میشود، وارد شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واردات قطعاتی همانند تایر که در ایران تولید میشود، خیانت به تولید ملی و اشتغال جوانان ایرانی است، افزود: پس از پایان تعطیلات مجلس موضوع واردات تایر و قطعات غیرضرور با ارز دولتی و مبادلهای در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بررسی میشود و نتایج بررسیها رسانهای میشود.
هرگونه لاستیک وارداتی باید از گمرک و با نظارت سازمان استاندارد وارد کشور شود
قاضیپور با اشاره به اینکه هرگونه لاستیک وارداتی باید از گمرک و با نظارت سازمان استاندارد وارد کشور شود، ادامه داد: هر یک از لاستیکهای وارداتی که مطابق با استانداردهای لازم نباشد، باید به کشور تولیدکننده عودت داده شده و اجازه واردات به آن داده نشود.
وی با بیان اینکه هر لاستیکی که بر روی خودروهای داخلی نصب میشود، باید شناسنامهدار باشد، یادآور شد: باید مشخص شود که هر لاستیکی در کدام کشور، توسط کدام شرکت و در کدام تاریخ تولید شده و چه زمانی منقضی میشود.
واردات غیراصولی به صنعت قطعهسازی و لاستیکسازی کشور ضربه وارد میکند
قاضی پور با اشاره به اینکه لاستیک همانند بسیاری از خودروها تاریخ انقضاء دارد که با پایان تاریخ مصرف کیفیت خود را از دست میدهد، یادآور شد: قاچاق لاستیکهای بیکیفیت و استفاده از آن در خودروها گاهی منجر به وقوع تصادفات میشود که برخی اوقات ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد میکند.
وی با تأکید بر اینکه واردات غیراصولی به صنعت قطعهسازی و لاستیکسازی کشور ضربه وارد میکند، افزود: متأسفانه در سایه کمبود نظارت بخشی از خودروسازیهای کشور به جای استفاده از تولید داخلی بخشی از نیاز خود را با کالاهای بیکیفیت خارجی تأمین میکنند.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی تصریح کرد: واردات مواد اولیه یا ماشینآلات در برهه زمانی خاص به رونق اقتصادی کمک میکند، اما واردات کالاهای ساخته شده در هر حال و در تمام زمانها ضربه جدی به تولید داخلی وارد میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.