رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

بهره‌برداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در نیمه دوم شهریور

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: باند شرقی مسیر منطقه۲ آزادراه تهران تا نیمه دوم شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ پروژه‌ای که علاوه بر کوتاه کردن زمان و مسیر، بسیار ایمن بوده و استانداردهایی در حد استاندارد جاده‌های اروپایی در آن رعایت شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسین دهقان؛ در بازدید از باند شرقی مسیر […]

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: باند شرقی مسیر منطقه۲ آزادراه تهران تا نیمه دوم شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ پروژه‌ای که علاوه بر کوتاه کردن زمان و مسیر، بسیار ایمن بوده و استانداردهایی در حد استاندارد جاده‌های اروپایی در آن رعایت شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسین دهقان؛ در بازدید از باند شرقی مسیر منطقه۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۱۵٫۵ کیلومتر حد فاصله دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز در جمع خبرنگاران، افزود: عظمت کار مهندسی را در این پروژه شاهد هستیم، به‌طوری که پل‌‌ها و تونل‌های زیادی در طول مسیر وجود دارد و از نظر نحوه اجرا و فناوری در سطح بالایی است. وی با اشاره به اجرای این کار در یک سال گذشته، اظهار داشت: استاندارد اجرای پروژه در حد و اندازه‌های جاده‌های اروپایی است و ملاحظات ایمنی و زیست‌محیطی در آن در سطح بالایی رعایت شده است. دهقان؛ خاطرنشان کرد: در این پروژه با همراهی دولت، وزارت راه‌وشهرسازی و کمک سازمان حفاظت محیط‌زیست، شاهد سرعت بالای اجرای کار هستیم و معتقدم اگر همه با هم همراه شویم می‌توان این پروژه را در کمتر از پنج سال به بهره‌برداری رساند. رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با اشاره به ادامه مسیر و وجود پل‌‌ها و تونل‌های متعدد در آن، خاطرنشان کرد: باید تجهیزات اجرای کار را افزایش دهیم، ضمن اینکه پیچیدگی زمین‌‌ها و اراضی که با آن‌ها سر و کار داریم بر مشکلات موجود افزوده است. وی تأکید کرد: مسیر رفت این پروژه در نیمه دوم شهریور آماده بهره‌برداری خواهد شد؛ پروژه‌ای که ضمن کوتاه کردن مسیر و زمان و افزودن ایمنی ترددها، یک مسیر تفریحی نیز محسوب می‌شود و می‌تواند مشکلات ترافیکی و تصادفات را به حداقل برساند. دهقان؛ همچنین به هوشمندسازی کل آزادراه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تا سه هزار نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند. وی، قطعه سوم را پیچیده‌‌ترین قطعه آزادراه تهران-‌شمال از نظر فنی و اجرایی برشمرد که ملاحظات زیست‌محیطی خاص خود را دارد و افزود: مقرر بود این پروژه از ابتدای ۱۴۰۴ آغاز شود و حتی پیمانکاران آن نیز انتخاب شد، اما همچنان با مشکلاتی مواجه است. رئیس بنیاد مستضعفان، با تأکید بر اینکه این پروژه توسط مهندسان ایرانی ساخته خواهد شد، گفت: برای عوارض این آزادراه باید با وزارت راه‌وشهرسازی هماهنگ شود و همین که میزان عوارض پاسخگوی نگهداری آزادراه باشد، برای ما کافی خواهد بود.