خزانهدار شورای شهر تهران، از نحوه واگذاری تاکسیهای برقی به رانندگان انتقاد کرد. به گزارش مناقصهمزایده، حبیب کاشانی؛ خزانهدار شورای شهر تهران، با اشاره به موضوع واردات تاکسیهای برقی، گفت: ما با هر تفکری که بود، تصمیم گرفتیم خودروی برقی وارد کنیم و این اقدام بسیار خوبی است. اینکه چه تدبیری در انتخاب نوع خودرو […]
خزانهدار شورای شهر تهران، از نحوه واگذاری تاکسیهای برقی به رانندگان انتقاد کرد. به گزارش مناقصهمزایده، حبیب کاشانی؛ خزانهدار شورای شهر تهران، با اشاره به موضوع واردات تاکسیهای برقی، گفت: ما با هر تفکری که بود، تصمیم گرفتیم خودروی برقی وارد کنیم و این اقدام بسیار خوبی است. اینکه چه تدبیری در انتخاب نوع خودرو و شرایط واردات میشد، موضوعی است که گذشته و واردات انجام شده است. بحث امروز این است که چگونه میتوانیم این خودروها را در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهیم. وی افزود: برای ۱۷۰۰ دستگاه تاکسی، مقرر شد، حدود یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار رانندگان قرار گیرد. اما قراردادی که منعقد شد شرایط بسیار سختی داشت؛ بهطوریکه سه برابر مبلغ وام باید ضمانت ارائه میشد و حتی پدر نمیتوانست ضامن پسر شود یا برادر برای برادر ضمانت کند. در این قرارداد آمده بود که رانندگان از سال اول ماهانه ۱۲ میلیون تومان قسط بدهند و اگر حتی یک روز تأخیر میکردند، قرارداد قبلی ملغی و قرارداد جدید با شرایط سنگینتر منعقد میشد. وی اضافه کرد: اخیراً در گفتگویی که با مدیرعامل تاکسیرانی داشتم، مطرح شد که تاکسیرانی قصد دارد خودش ضامن این وامها شود. وقتی اساسنامه را بررسی کردم متوجه شدم، بندی وجود دارد که امکان ضمانت را فراهم میکند، اما این رقم چیزی حدود سه هزار میلیارد تومان است. این یعنی اگر تاکسیدار به هر دلیل از کار باز ماند یا مشکلی برایش پیش آمد، این بار بر دوش تاکسیرانی خواهد افتاد الان دیرکرد را تاکسیرانی از کجا میآورد؟ خزانهدار شورای شهر تهران، افزود: در حالحاضر۵۰۰۰ نفر از کارکنان شهرداری در بخشهای مختلف مثل آتشنشانی، مترو و مناطق برای دریافت تسهیلات مسکن نیاز به ضامن دارند و حتی در این موارد هم شهرداری برایشان ضامن نمیشود، چون بار مالی سنگینی بر دوش مجموعه ایجاد میکند. حال چگونه میتوان برای رانندگان تاکسی چنین ضمانتی به ارزش سه هزار میلیارد تومان صادر کرد؟ وی گفت: تجربه گذشته نشان داده که چنین اقداماتی چه پیامدهایی دارد. در یکی از موارد، یکی از شهرداران به دلیل اینکه ملکی از شهرداری را بهعنوان ضمانت استفاده کرده بود، با اتهام اختلاس مواجه شد. بنابراین تأکید میکنم که مدیران باید مراقب باشند تا چنین اتفاقی برای مجموعه تاکسیرانی و شهرداری رخ ندهد. کاشانی؛ با تأکید بر اینکه باید مذاکره شود تا با روش دیگری واگذار شود، افزود: ما وظیفه داریم به رانندگان تاکسی کمک کنیم و آرامش آنها را در کارشان فراهم سازیم، اما این کمک باید با روشهای قانونی باشد. اینکه تاکسیرانی بهعنوان ضامن مستقیم وارد عمل شود، کاری بسیار غلط است و قطعاً شورا بهعنوان نهاد ناظر باید جلوی آن را بگیرد. لازم است راهکار قانونی پیدا شود تا هم تاکسیها وارد چرخه حملونقل شوند و هم آینده مدیران شهرداری با مشکلات حقوقی و قضایی روبهرو نشود.
دیدگاه بسته شده است.