اجرای قانون ممنوعیت خرید کالای خارجی برای دستگاه‌های اجرایی

  رییس سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: قانون ممنوعیت خرید کالای خارجی برای دستگاه‌های اجرایی با جدیت اجرا می‌شود. ولی‌ا… افخمی‌راد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار‌ داشت: این قوانین با جدیت مورد عمل قرار می‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی باید نیاز خود را از طریق تولید‌کننده ایرانی بر طرف کنند. رییس سازمان توسعه تجارت […]

 

رییس سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: قانون ممنوعیت خرید کالای خارجی برای دستگاه‌های اجرایی با جدیت اجرا می‌شود.

ولی‌ا… افخمی‌راد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار‌ داشت: این قوانین با جدیت مورد عمل قرار می‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی باید نیاز خود را از طریق تولید‌کننده ایرانی بر طرف کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت از حساسیت دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات بر اجرای این قانون سخن گفت و افزود: تا جایی که مطلع هستم هیچ دستگاه دولتی مجاز به خرید کالای خارجی نیست اما گاهی باید مسایلی را مورد نظر قرار دهیم که نه با دور زدن مصوبات هیأت وزیران بلکه با دریافت دیگر مجوز‌ها عملی می‌شود!

افخمی‌راد ضرورت استفاده از وسایل نقلیه‌ای را که در پروتکل‌های بین‌المللی مورد تأکید است‌، برای مهمانان خارجی مثال زد و گفت: مطمئن باشید شرکت‌های هواپیمایی که متعلق به دولت هستند، مجاز به خرید خودروی خارجی نیستند و اگر خودروی خارجی در اختیار آنان قرار دارد، ممکن است از طریق پیمانکاران تحت قرارداد این شرکت‌ها ارایه شده باشد.

 

افخمی‌راد تصریح‌ کرد‌: قوانین و مقررات در حال اجرا است اما اگر کارمند یک شرکت سوار بر خودرویی خارجی می‌شود، شاید پیمانکار آن را ارایه کرده باشد!