معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، از تعریف بیش از سههزار کیلومتر مسیر ریلی برای تکمیل در وزارت راهوشهرسازی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ با تشریح اقدامات و برنامههای دولت چهاردهم در حوزه توسعه شبکه ریلی، بر نقش کلیدی راهگذرهای ریلی در آینده حملونقل کشور […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، از تعریف بیش از سههزار کیلومتر مسیر ریلی برای تکمیل در وزارت راهوشهرسازی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ با تشریح اقدامات و برنامههای دولت چهاردهم در حوزه توسعه شبکه ریلی، بر نقش کلیدی راهگذرهای ریلی در آینده حملونقل کشور تأکید کرد و گفت: با درک اهمیت راهبردی حملونقل ریلی و تأثیر آن بر اقتصاد ملی و جایگاه ایران در حملونقل بینالمللی، توسعه راهگذرهای ریلی با اولویتبندی در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: بیش از سه هزار کیلومتر مسیر ریلی تعریف شده که اجرای آن میتواند ظرفیت حمل بار و مسافر کشور را متحول کند و ایران را به یکی از کانونهای مهم حملونقل منطقهای بدل سازد. خطیبی؛ با اشاره به تأکید رئیسجمهور و وزیر راهوشهرسازی بر اولویت توسعه شبکه ریلی، افزود: در یک سال گذشته، ۱۴۷ کیلومتر عملیات زیرسازی و ۱۱۲ کیلومتر ریلگذاری و عملیات روسازی انجام شده که ۹۲ کیلومتر آن به مسیر راهبردی چابهار–زاهدان اختصاص دارد. علاوه بر این، حدود ۱۰ هزار متر مربع ساختمان ایستگاه در کشور ساخته شده که ۲۸۰۰ مترمربع آن به ایستگاههای این محور مهم تعلق دارد. این اقدامات نشاندهنده حرکت پرشتاب وزارت راهوشهرسازی و تمرکز بر پروژههای حیاتی کشور است. وی راهآهن رشت-آستارا را یکی از اولویتهای مهم کشور در توسعه شبکه ریلی اعلام کرد و گفت: در یک سال طی شده آزادسازی ۴۰ کیلومتر از این محور با حمایتهای مالی سازمان برنامه و بودجه انجام شده است، بهطوریکه این طول به بیش از ۵۵ کیلومتر رسیده و پیشبینی میشود تملک اراضی مسیر که بخش مهمی از عملیات اجرایی این خط ریلی محسوب میشود تا پایان سال تکمیل شود. خطیبی؛ با برشمردن برخی دستاوردهای ویژه یک سال گذشته در حوزه ریلی، ادامه داد: شروع مجدد عملیات ریلگذاری راهآهن چابهار-زاهدان نیز در دولت چهاردهم آغاز شد و پیشرفت فیزیکی پروژه از ۷۱ به ۸۳ درصد رسید. معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها، درباره برنامههای تا پایان سال در حوزه ریلی، گفت: در سالجاری، تکمیل راهآهن میانه–اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی۹۳ درصد در اولویت قرار گرفته و پیشبینی میکنیم تا پایان سال آماده بهرهبرداری شود. با توجه به ویژگیهای خاص این پروژه و قرار گرفتن در مناطق کوهستانی، در یکسال گذشته بیش از ۱۹ کیلومتر عملیات ریلگذاری و روسازی در این پروژه صورت گرفته که عملکرد خوبی در این پروژه محسوب میشود. خطیبی؛ خاطرنشان کرد: توسعه راهگذرهای ریلی علاوه بر اتصال مراکز تولیدی به بنادر و مرزها، صرفهجویی قایل توجهی در مصرف انرژی، کاهش آلایندگیهای زیستمحیطی و ارتقای ایمنی حملونقل را به دنبال دارد. از سوی دیگر، جایگاه ژئوپلیتیک ایران در منطقه را محکمتر میکند. وی در پایان با تأکید بر لزوم پشتیبانی همهجانبه از پروژههای ریلی، گفت: آنچه امروز بیش از هر چیز اهمیت دارد، تأمین مالی مستمر و پایدار پروژههای در حال اجراست. تحقق اهداف دولت چهاردهم در حوزه حملونقل ریلی نهتنها موجب تحول در ساختار اقتصادی کشور خواهد شد، بلکه به ارتقای نقش ایران در معادلات بینالمللی نیز کمک شایانی خواهد کرد.
محمد قرهداغلی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر راهآهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه به بهرهبرداری رسید، گفت: در حالحاضر ۳۰۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ در نشست خبری با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی به بهرهبرداری […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، از هدفگذاری برای تکمیل یکهزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ ضمن تبریک هفته دولت، اعلام کرد: در سالجاری با اتصال استان کردستان از طریق راهآهن همدان-سنندج، استان اردبیل بهواسطه محور […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه