۵ اولویت مهم سمات در سال ۹۵

  مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، ۵ اولویت مهم این شرکت را در سال ۹۵ تشریح کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سمات، محمدرضا محسنی در جمع کارکنان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری گفت: نگاه ویژه به مباحث اقتصادی (تولید داخلی، […]

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، ۵ اولویت مهم این شرکت را در سال ۹۵ تشریح کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سمات، محمدرضا محسنی در جمع کارکنان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری گفت: نگاه ویژه به مباحث اقتصادی (تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکورد) مهمترین اولویت کشور در سال ۹۵ است که باید با استفاده از توانمندی‌های داخلی بتوان به رشد و بالندگی دست یافت.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه می‌تواند در تحقق شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نقش پر رنگ و به‌سزایی ایفا کند که امیدوارم راهکارهای عملیاتی لازم در این زمینه اتخاذ شود.

محسنی یکی از مهمترین برنامه‌های سمات در سال ۹۵ را بستر‌سازی برای بین‌المللی شدن بازار سرمایه ایران هم راستا با اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، گفت: دراین رابطه، اقداماتی برای اصلاح برخی قوانین و مقررات در زمینه تسهیل فرایند دریافت کد معاملاتی، استفاده از ظرفیت‌های نهاد متولی حساب (Custodian) و ارایه مدل‌های ارتباطی با نهادهای سپرده‌گذاری در بازارهای سرمایه جهان به عنوان درگاه ورود سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

مدیرعامل سمات انتقال فرایندهای تسویه و پایاپای بورس کالا به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این شرکت در سال جاری ذکر کرد و افزود: تجمیع فرایندهای تسویه و پایاپای بورس‌ها در سمات برای ایجاد صرفه به مقیاس کارگزاران بسیار حایز اهمیت است.

وی سومین اولویت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال ۹۵ را افزایش ارایه خدمات الکترونیکی به ذی‌نفعان بازار سرمایه عنوان کرد و اظهار داشت: با ارتقا و بهبود فرایندهای کاری می‌توان ارایه خدمات به ناشران، کارگزاران و سرمایه‌گذاران را افزایش داد.

محسنی تصریح کرد: خدمات الکترونیکی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به گونه‌ای توسعه خواهد یافت که ذی‌نفعان بازار سرمایه، حداقل مراجعه را به این شرکت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری افزود: دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی‌های شرکت‌های کارگزاری در سراسر کشور در سال ۹۵ فعال‌تر خواهند شد تا ارایه خدمات به سهامداران افزایش یابد.

وی تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز سپرده‌گذاری مرکزی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار برای تسهیل عملیات این شرکت مانند توقیف، توثیق و احراز هویت را چهارمین اولویت سمات در سال ۹۵ اعلام کرد تا همگام با پیشرفت‌های بازار سرمایه و نیازمندی‌های جدید آن، بتوان زیر ساخت‌های مقرراتی لازم را فراهم کرد.

 

محسنی، ارتقای کیفیت زندگی کاری کارمندان با افزایش بهره‌وری، قانون‌گرایی، بالا بردن کارایی، ایجاد فرصت برای رشد و یادگیری بیش‌تر را از برنامه‌های مهم سمات در سال ۹۵ اعلام و اظهار امیدواری کرد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند امسال به خوبی وظایف و مسؤولیت‌های خطیر خود را در بازار سرمایه انجام دهد.