فروردین و ۵۱۳ زلزله در کشور

فروردین و ۵۱۳ زلزله در کشور براساس گزارش‌های دریافتی از شبکه‌های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور، فروردین ماه سال ۹۶ در مجموع ۵۱۳ زمین لرزه با بزرگای بین ۲٫۵ تا ۵ ریشتر ثبت شده که بزرگ‌‌ترین زلزله با قدرت۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین، در فاصله ۳۰ کیلومتری سفیدسنگ استان خراسان‌رضوی رخ داد. […]

فروردین و ۵۱۳ زلزله در کشور

براساس گزارش‌های دریافتی از شبکه‌های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور، فروردین ماه سال ۹۶ در مجموع ۵۱۳ زمین لرزه با بزرگای بین ۲٫۵ تا ۵ ریشتر ثبت شده که بزرگ‌‌ترین زلزله با قدرت۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین، در فاصله ۳۰ کیلومتری سفیدسنگ استان خراسان‌رضوی رخ داد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش مرکز پایش و پردازش اطلاعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از این تعداد، ۲۹۳ زمین لرزه با بزرگای بین ۲٫۵ تا ۳ ریشتر(۵۷ درصد) ۱۹۵ زلزله با بزرگای بین ۳ تا ۴ ریشتر(۳۸ درصد) و ۲۵ زمین لرزه با بزرگای ۴ ریشتر (۵ درصد)، فروردین ماه گذشته در کشور رخ داده است.

 

براساس همین گزارش، در مدت زمان یاد شده، تعداد ۶ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از دو و نیم ریشتر (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان روی داده است.