عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه در کشور هنوز خودرویی کاملاً ملی تولید نشده و با واردات قطعات نسبت به مونتاژ خودرو اقدام شده است، گفت: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در قالب پژوهشی علمی اثبات کرده است که صنعت خودروی ایران با وجود ادعای خودکفایی، وابستگی به واردات دارد […]
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه در کشور هنوز خودرویی کاملاً ملی تولید نشده و با واردات قطعات نسبت به مونتاژ خودرو اقدام شده است، گفت: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در قالب پژوهشی علمی اثبات کرده است که صنعت خودروی ایران با وجود ادعای خودکفایی، وابستگی به واردات دارد و به جای ارزآوری، با تراز منفی ارزی مواجه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی پوردهقاناردکانی؛ در رابطه با وضعیت ارزآوری صنعت خودروسازی کشور، گفت: ما از همان روزی که خودروسازان ادعا کردند خودروی ملی تولید کردهاند، به آقایان تذکر دادیم که عمده قطعات تولیدات ایرانخودرو و سایپا از دیگر کشورها وارد میشود و فقط یک علامت برند محصول داخلی روی آنها نصب و تحت عنوان خودروی ملی عرضه میکنند. وی، تصریح کرد: هماکنون مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در قالب پژوهشی علمی اثبات کرده است که صنعت خودروی ایران با وجود ادعای خودکفایی، وابستگی به واردات دارد و به جای ارزآوری، با تراز منفی ارزی مواجه شده است. این گزارش علمی نشان میدهد مقایسه صادرات و واردات خودرو حاکی از این است که ارزی که به واردات خودروها تخصیص یافته است بیشتر از ارز حاصل از صادرات است. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: ما باید حتما بازار خودرو را اصلاح کنیم و به سمتی برویم که اگر قرار است در این حوزه از تولیدکنندگان حمایت کنیم، لازم است درب کشور به روی تکنولوژیها و خودروهای جدید و شرکتها و بنگاههای بهروز خودروسازی جهان گشوده شود تا یک اشتراکات اقتصادی شکل بگیرد که در کنار تولیدات داخلی بتوانیم واردات هم داشته باشیم تا قیمت خودروهای داخلی کاهش و کیفیت آنها ارتقاء یابد
دیدگاه بسته شده است.