مهدی قرهداغلی- در جلسه دیدار مردمی مسئولان پلیس راهور فراجا در مرکز نظارت همگانی پلیس، با حضور سردار سیدتیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، سرهنگ کرمیاسد؛ رئیس پلیسراه و رؤسای پلیسهای تخصصی راهور، با هدف پاسخگویی به درخواستها و مشکلات مردمی در حوزههای مختلف راهور برگزار شد. در این جلسه بیش از ۸۰ درصد درخواستهای […]
مهدی قرهداغلی- در جلسه دیدار مردمی مسئولان پلیس راهور فراجا در مرکز نظارت همگانی پلیس، با حضور سردار سیدتیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، سرهنگ کرمیاسد؛ رئیس پلیسراه و رؤسای پلیسهای تخصصی راهور، با هدف پاسخگویی به درخواستها و مشکلات مردمی در حوزههای مختلف راهور برگزار شد. در این جلسه بیش از ۸۰ درصد درخواستهای مطرحشده بررسی و رسیدگی شد. به گزارش مناقصهمزایده، در این جلسه سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسات مردمی و چهرهبهچهره به صورت مستمر برگزار میشود تا مشکلات شهروندان در حوزههای مختلف پلیس راهور، به ویژه آموزشهای رانندگی و صدور جرایم رانندگی، مورد رسیدگی قرار گیرد. وی با اشاره به کاهش چشمگیر خطا در صدور جریمهها، گفت: امروز حتی یک مورد اعتراض تلفنی یا حضوری به صدور جریمه اشتباهی ثبت نشده است. رئیس پلیس راهور فراجا، افزود: حدود سه سال پیش سامانهای رباتیک برای بررسی جرایم رانندگی راهاندازی شد که میزان خطا را به حداقل ممکن رسانده است، اما دستکاری پلاکهای خودرو بهویژه پلاکهای فارسی، همچنان یکی از عوامل معدود بروز اشتباهات است. رئیس پلیس راهور فراجا، درخصوص ویژگیهای پلاک فارسی برای مخدوش کردن، گفت: استاندارد پلاک در همه جای دنیا با ارقام لاتین است. چون این اعداد امکان دستکاری ندارند. ولی در زبان فارسی ۲و۳و۱ را به راحتی میتوان تغییر داد. پس یکی از مسائل ما این است که پلاکها به راحتی دستکاری میشود. ما همه تلاشمان بر این است که به هر نحو ممکن جلوی خطا و اشتباه را بگیریم. آخرین اقدام هم تجهیز کردن سامانه به ربات برای بررسی سابقه تخلفات است. ما در حال تنظیم یک طرح جامع برای تغییر و تحول در نظام شمارهگذاری و تغییر ارقام پلاک خودروها به حروف لاتین هستیم که البته باید برای تصویب در درون و بیرون فراجا تأیید شود، تا دقت در شناسایی و جلوگیری از تخلفات افزایش یابد. وی همچنین اعلام کرد که سامانه اجراییات بهزودی به رباتی مجهز میشود تا خطاهای انسانی بهطور کامل حذف شود. سردار حسینی؛ در بخشی از سخنان خود درخصوص توقیف گواهینامه رانندگان حادثهساز، توضیح داد: ما پس از تصویب طرح جدید برای ۵۵ هزار راننده اعمال قانون و توقیف سیستمی گواهینامه را به مدت سه ماه انجام دادیم، یعنی گواهینامه رانندگانی که حتی یک مورد تخلف حادثهساز داشتند را با این طرح توقیف کردیم. سردار حسینی؛ درخصوص وضعیت موتورسواران هم، توضیح داد: ما طرحی را در دست اجرا داریم که ابتدای شروع آن است. طرح بازتسجیل موتورهاست که میخواهیم شناسنامه آنها را بهروزرسانی کنیم. درصد بالای موتورسیکلتها به اسم مالک نیست. چون فرآیند شمارهگذاری موتورسیکلت و فروش آن متفاوت است، این مشکل وجود دارد. پلاک در ابتدا به اسم نماینده فروش موتور است و چون عمدتاً به صورت اقساطی خریداری میشود، در پایان اقساط نه نماینده فروش حساسیتی دارد که موتور را به نام خریدار بزند نه خریدار اصراری دارد. ما در این طرح گامهای مختلف ایجابی و داوطلبانه و ابزارهایی مثل کارت سوخت استفاده میکنیم تا یک بار برای همیشه بحث مالکیت موتورسیکلتها را برطرف کنیم. عمده مشکلات ما برای موتورهایی است که عمرشان پنج تا شش سال یا بیشتر است. امروز، چون موتور دارای ارزش شده است و قیمت موتورسیکلت از ۵۰ -۶۰ میلیون تومان تا بالای یکمیلیارد است وضعیت فرق کرده و بیشتر این مسئله به موتورهای قدیمی برمیگردد. البته ۹۰درصد موتورهای ما در سن فرسودگی هستند. ما باید تکلیف اسقاط موتورسیکلتها و از رده خارج کردن این ناوگان هم فکر کنیم. اگر این اقدامات انجام شود ما میتوانیم در این حوزه شرایط منظمتری را داشته باشیم. وی درباره گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان هم، گفت: ما این موضوع را قبلاً هم اعلام کردیم. پلیس بهعنوان مجری قانون تابع قوانینی است که تصویب و ابلاغ میشود. در این خصوص ما منتظر هستیم به شکل رسمی به پلیس ابلاغ شود. البته باید برخی از قوانین و مقررات و آییننامهها اصلاح شود تا امکان صدور گواهینامه موتور برای بانوان فراهم شود. هر زمان که این ابلاغیه صادر شد، ما توان و امکان و تدابیرات لازم را برای این کار داریم. در پایان این دیدار، سردار حسینی؛ تأکید کرد که تلاشهای پلیس راهور برای بهبود وضعیت شمارهگذاری، کاهش خطاهای صدور جریمه و ساماندهی موتورسیکلتها ادامه خواهد داشت و طرحهای جدید به منظور ارتقای امنیت و نظم در حوزه ترافیک در دست اجراست.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه