برگزاری مزایده اموال شناسایی شده پرونده ثامن‌الحجج

برگزاری مزایده اموال شناسایی شده پرونده ثامن‌الحجج سخنگوی قوه قضاییه اظهارکرد: در طول این مدت که مسأله انتخابات مطرح بوده از سراسر کشور ۱۹۶ پرونده تا الان به دستگاه قضایی رسیده که بیش‌تر این پرونده‌ها مربوط به شوراهاست، البته بخشی هم مربوط به انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای افزود: ستاد پیشگیری هم […]

برگزاری مزایده اموال شناسایی شده پرونده ثامن‌الحجج

سخنگوی قوه قضاییه اظهارکرد: در طول این مدت که مسأله انتخابات مطرح بوده از سراسر کشور ۱۹۶ پرونده تا الان به دستگاه قضایی رسیده که بیش‌تر این پرونده‌ها مربوط به شوراهاست، البته بخشی هم مربوط به انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای افزود: ستاد پیشگیری هم در این زمینه فعال است که براساس ستاد مرکزی و استانی، بیش از ۸۰۰ مورد یا به صورت تلفنی یا به صورت حضوری تذکراتی را به افراد مختلف، ستاد‌ها و نامزد‌ها و همچنین افراد گوناگونی که در این راستا مسؤولیت دارند، داده‌اند، از جمله به حدود ۱۰۰ مورد از کسانی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کردند که در این ۱۰۰ مورد، ۵۷ مورد به جریان‌های اصولگرا بوده و حدود نیمی کم‌تر به قول امروزی‌‌ها مربوط به اصلاح طلب بوده و ۱۸ مورد دعوت شده‌اند و به صورت حضوری مطالبی به آنها یادآوری شده که این قانون است و این هم اقدام شما که تخلف است که این امر در مرحله پیشگیری بوده است. از این ۱۸ مورد، ۸ مورد مربوط به اصولگرا و دو الی ۳ مورد مربوط به افراد متفرقه که جزو گروه سیاسی نمی‌شوند و بقیه نیز مربوط به اصلاح طلب بوده است.

وی در خصوص پرونده ثامن‌الحجج نیز عنوان کرد: یک میلیارد و ۲۴۴ هزار از حساب‌ها تعیین تکلیف کامل شده، ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تاکنون پرداخت شده، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد آن باقی مانده که از آن میزان دو هزار میلیارد را تعهد کرده‌اند و زمان تعیین شده است. کسانی که تا ۳۰۰ میلیون یا حتی بالاتر بودند نیز ۳۵ میلیون نقد گرفته شده و مابقی قرار است انجام شود. اموال نیز شناسایی شده و ظرف روزهای آینده به مزایده گذاشته می‌شود، امیدوارم زودتر صورت گیرد.

 

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به یک پرونده، توضیحات خود را چنین ارایه داد: در جلسه قبل عرض کردم گزارشی از طریق نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسان می‌رسد که در یک ویلا در لواسان کالای قاچاق تخلیه می‌شود و از آنجا منتقل می‌شود، نهاد قضایی دستور بازرسی می‌دهد. مأموران بازرسی که می‌روند دو نفر سر می‌رسند و می‌گویند محافظ وزیر هستیم، ویلا متعلق به وزیر است، کالا‌ها برای دختر وزیر است و دارای مجوز است، مأمورین آنجا را پلمب می‌کنند.