یک کارشناس فناوری اطلاعات، گفت: اگر قیمت خدمات ارتباطی ثابت بماند و با هزینهها تناسب نداشته باشد، این صنعت به سمت فروپاشی خواهد رفت و در نتیجه مردم از کیفیت و دسترسی به خدمات محروم خواهند شد. محمدمهدی حبیبی؛ یک کارشناس فناوری اطلاعات، در گفتگو با مهر، با بیان اینکه تورم بالا، چالشی جدی برای […]
یک کارشناس فناوری اطلاعات، گفت: اگر قیمت خدمات ارتباطی ثابت بماند و با هزینهها تناسب نداشته باشد، این صنعت به سمت فروپاشی خواهد رفت و در نتیجه مردم از کیفیت و دسترسی به خدمات محروم خواهند شد. محمدمهدی حبیبی؛ یک کارشناس فناوری اطلاعات، در گفتگو با مهر، با بیان اینکه تورم بالا، چالشی جدی برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است که بر تمامی بخشها تأثیرگذار بوده و قیمتها را بهطور قابلتوجهی افزایش داده است، گفت: تورم، گرچه یک مشکل بزرگ برای کشور است، اما صنایع مختلف ناچارند برای ادامه فعالیت خود، قیمت خدمات و کالاهای خود را متناسب با آن افزایش دهند؛ در غیر این صورت هزینههای روبه رشد و درآمد ثابت، منجر به ورشکستگی آنها خواهد شد. وی با تأکید بر وضعیت خاص حوزه فناوری اطلاعات، افزود: بیشتر تجهیزات این صنعت وارداتی بوده و هزینههای آنها براساس نرخ دلار تعیین میشود. بنابراین، هزینههای اپراتورها و ارائهدهندگان خدمات اینترنتی نیز بهطور مستقیم افزایش یافته است. اگر قیمت خدمات ثابت بماند و با هزینهها تناسب نداشته باشد، این صنعت به سمت فروپاشی خواهد رفت و در نتیجه مردم از کیفیت و دسترسی به خدمات محروم خواهند شد. حبیبی؛ ادامه داد: لزوم تعادل در قیمتگذاری وجود دارد؛ درآمدهای حاصل از فروش خدمات باید با هزینههای تأمین و نگهداری تجهیزات همراستا باشند. در عین حال، دولت نیز مسئولیت دارد فشار اقتصادی را روی مردم کاهش دهد و با افزایش بهرهوری و بازنگری در فرآیندها، هزینهها را تا حد ممکن کاهش دهد تا بار مالی بر دوش کاربران کمتر شود. این کارشناس فناوری اطلاعات، با اشاره به ضرورت مدیریت افزایش قیمت، گفت: افزایش قیمت خدمات فناوری اطلاعات باید منطقی و متناسب با تورم باشد و نمیتوان انتظار داشت در حالی که تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی وجود دارد، قیمت اینترنت یا سایر خدمات فناوری طی سالها ثابت باقی بماند. وی همچنین به اهمیت کیفیت خدمات اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش قیمتها باید همراه با بهروزرسانی تجهیزات و ارتقای کیفیت خدمات باشد. اگر قیمت بالا رود اما کیفیت خدمات بهتر نشود، افزایش قیمت بیدلیل خواهد بود و مصرفکنندگان نارضایتی خواهند داشت. حبیبی؛ با اشاره به کاهش کیفیت خدمات پس از بحرانهای اخیر، گفت: در ماههای اخیر، به ویژه پس از جنگ ۱۲روزه، کاهش کیفیت خدمات ارتباطی محسوس بوده است. این مسئله نیازمند گزارشدهی دقیقتر و نظارت بیشتر از سوی وزارت ارتباطات و نهادهای تنظیمگر است. وی در پایان تأکید کرد: نهادهای تنظیمگر حوزه ارتباطات باید افزایش تعرفهها را مشروط به بهبود کیفیت و خدمات کنند. افزایش قیمتها باید با تورم حوزه همخوانی داشته باشد تا اپراتورها بتوانند سرمایهگذاریهای لازم را انجام داده و از فروپاشی صنعت جلوگیری شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأکید کرد: موافقت با افزایش ۳۴ درصدی تعرفههای اینترنت مشروط به افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت همراه تا خردادماه سال آینده است، لذا از اپراتورها تعهد گرفتهایم که ریال به ریال این افزایش قیمت، صرف توسعه شبکه و خرید تجهیزات شود. به گزارش سیتنا، عیسی زارعپور؛ در توضیحی پیرامون دلایل […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای ارتباطات کاربران ایرانی با کاربران خارجی، چندین پیامرسان و سکوی ارتباط تصویری خارجی همچون اسکایپ، ایمو، ایمسیج، فیستایم، دیسکورد و… بدون هیچ محدودیتی در حال فعالیت هستند. به گزارش سیتنا، عیسی زارعپور؛ در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درخصوص مشکل ارتباط کاربران ایرانی با کاربران خارجی، گفت: […]
دیدگاه بسته شده است.