مدیرعامل شرکت ساخت

تنها ۳۵درصد عوارض الکترونیکی آزادراهی در هر ماه دریافت می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور، با اشاره به اینکه تنها ۳۵درصد از کسانی که از آزادراه‌ها تردد می‌کنند، عوارض آزادراهی خود را پرداخت می‌کنند، گفت: عوارض برخی آزادراه‌ها پاسخگویی مرمت و بهسازی آن‌ها نیست. به گزارش مناقصه‌مزایده، هوشنگ بازوند؛ با بیان اینکه عوارض برخی آزادراه‌ها ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان است که رقم […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور، با اشاره به اینکه تنها ۳۵درصد از کسانی که از آزادراه‌ها تردد می‌کنند، عوارض آزادراهی خود را پرداخت می‌کنند، گفت: عوارض برخی آزادراه‌ها پاسخگویی مرمت و بهسازی آن‌ها نیست. به گزارش مناقصه‌مزایده، هوشنگ بازوند؛ با بیان اینکه عوارض برخی آزادراه‌ها ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان است که رقم زیادی نیست، گفت: با این وجود به آزادراه‌ها گفته می‌شود با دریافت عوارض اقداماتی از قبیل مرمت، آسفالت‌کشی و رفع مشکلات را انجام دهند. سرمایه‌گذار نیز می‌گوید که این عوارض پاسخگوی آن نیست. وی افزود: به دنبال این هستیم که مصوبه‌ای از مجلس دریافت کنیم که حداقل در بخش قیر به سرمایه‌گذاران در این بخش کمک شود و اگر قرار است آسفالتی انجام شود به نوعی یارانه به آن‌ها تعلق قرار گیرد. همچنین به دنبال این هستیم که حریم‌ها را برای آن‌ها آزاد کنیم و زمین در اختیار آن‌ها قرار دهیم. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور، عنوان کرد: عوارض الکترونیکی اگرچه کار خوبی است اما بسیار از کسانی که از آزادراه استفاده می‌کنند آن را پرداخت نمی‌کنند و در ماه ۳۵ درصد عوارض‌ها دریافت می‌شود بنابراین تمایل براین است که دریافت عوارض به صورت دستی باشد. به گفته وی، کسانی که با خودروهایشان از آزادراه استفاده می‌کنند، می‌توانند تا زمان فروش خودرو این عوارض را پرداخت نکنند. وی عنوان کرد: تمام آزادراه‌هایی که عوارض دریافت می‌کنند حدود ۳۵۰۰میلیاردتومان از پول‌هایشان برنگشته است. این نگرانی‌‌ها را باید برطرف کنیم. در همه دنیا این چالش‌ها برطرف شده است. اگر چالش‌ها برطرف شود، میل سرمایه‌گذاری به زیرساخت‌ها حتماً بیشتر می‌شود و دولت مصمم است که باید این اتفاق بیفتد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور، در پایان گفت: در همه کشور‌ها زیرساخت‌های حمل‌ونقلی توسط بخش‌خصوصی انجام می‌شود و این‌گونه نیست که دولت در همه جا سرمایه‌گذاری کند، ولی تحقق این مهم نیازمند رفع موانع است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، درباره کریدور «دریا تا دریا» نیز، گفت: این کریدور از رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس عبور می‌کند و یکی از مهم‌‌ترین پروژه‌های زیرساختی کشور است. این طرح در اولویت وزارت راه قرار دارد و امسال اجرای آن از قم آغاز شده است؛ به‌زودی نیز عملیات اجرایی در شازند و اراک شروع خواهد شد. بازوند؛ تصریح کرد: تکمیل این کریدور نقش مهمی در صرفه‌جویی انرژی دارد و سالانه حدود ۹۰۰ میلیون لیتر انواع سوخت (۲۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۷۰۰ میلیون لیتر گازوئیل) در مصرف کشور کاهش می‌دهد؛ به این ترتیب، در مجموع ۱۰ درصد صرفه‌جویی سالانه در مصرف سوخت ایجاد می‌شود.