با بیان اینکه افزایش بیرویه ناوگان هوایی به زیان صنعت است، گفت: نیاز ۵۵۰ فروند هواپیما برای ناوگان هوایی، اقتصادی نیست. به گزارش مناقصهمزایده، حسین پورفرزانه؛ با تأکید بر اهمیت رشد متوازن در چهار رکن اصلی صنعت هوایی کشور، افزود: ناوگان، فرودگاهها، صنایع پشتیبان و نیروی انسانی، چهار رکن اساسی این صنعت هستند که باید […]
با بیان اینکه افزایش بیرویه ناوگان هوایی به زیان صنعت است، گفت: نیاز ۵۵۰ فروند هواپیما برای ناوگان هوایی، اقتصادی نیست. به گزارش مناقصهمزایده، حسین پورفرزانه؛ با تأکید بر اهمیت رشد متوازن در چهار رکن اصلی صنعت هوایی کشور، افزود: ناوگان، فرودگاهها، صنایع پشتیبان و نیروی انسانی، چهار رکن اساسی این صنعت هستند که باید بهطور همزمان و متوازن توسعه یابند تا بتوانیم صنعت هوانوردی غیرنظامی پایدار و کارآمدی داشته باشیم. وی با اشاره به مشکلات کمی و کیفی ناوگان هوایی، اظهار داشت: کشور به دلیل تنوع اقلیمی نیازمند انواع هواپیماهای واید بادی، نروبادی، رجینال و هواپیماهای کمظرفیت زیر ۱۹ نفر است. به همین منظور، در سال اول دولت چهاردهم بیش از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر نیز به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است. پورفرزانه؛ با اشاره به ورود سازمان هواپیمایی به توسعه هواپیماهای دوزیست، گفت: این نوع هواپیماها که قابلیت نشست و برخاست روی آب را دارند، بدون نیاز به باند فرودگاه میتوانند نقش مهمی در پوشش مناطق محروم به ویژه در سواحل شمال و جنوب کشور ایفا کنند. وی درباره وضعیت فرودگاهها نیز، بیان داشت: ممیزی و ارزیابی فرودگاهها با هدف کسب مستندات و سرتیفیکتهای لازم آغاز شده و ادامه دارد تا ایمنی و استانداردهای لازم در تمام فرودگاههای کشور برقرار شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، صنایع پشتیبان را بخش مهم دیگری از صنعت هوایی دانست و افزود: مراکز تعمیرات و نگهداری بازرسی و حمایت شدهاند تا ناوگان هوایی همواره آماده و بهروز باشد. همچنین دفاتر طراحی و مراکز آموزشی توسعه یافتهاند تا پشتیبانی کامل از ناوگان فراهم شود. وی با اشاره به اینکه دانشکده صنعت هوایی که پیشتر از سازمان جدا شده بود، مجدداً به زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری بازگشته و برنامههای آموزشی آن بازتعریف و توسعه یافته است، تأکید کرد: جذب دانشجو و هیئت علمی افزایش یافته و مراکز آموزش خصوصی و دولتی ممیزی شدهاند. معاون وزیر راهوشهرسازی، درباره اقتصاد پایدار صنعت هوایی، گفت: افزایش بیرویه تعداد هواپیما بدون توجه به ضریب اشغال و تعداد پروازهای واقعی باعث میشود سرمایهگذاریها بازگشت مناسبی نداشته باشد. وی با بیان این که با بررسیهای جامع انجام شده، نیاز واقعی کشور به ناوگان هوایی استخراج شده است، ادامه داد: در حالت نرمال، کشور به بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای واید بادی Wide-body (بدنه پیکر) و نروبادی Narrow-body (بدنه باریک) نیاز دارد و اعداد بسیار بالاتر مانند ۵۵۰ فروند اقتصادی نیست. وی بیان کرد: همچنین به دلیل تحریمها، امکان لیزینگ هواپیما برای پوشش پیکهای تقاضا وجود ندارد و ناچاریم این پیکها را با ناوگان داخلی مدیریت کنیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: صنعت هوانوردی ایران باید به سمت توسعه ناوگان کمظرفیت و جوانسازی ناوگان فعلی حرکت کند تا خدمات بهتر و مطمئنتری به مردم ارائه شود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، شاهد افزایش تدریجی تعداد ناوگان هوایی کشور هستیم؛ امری که پیش از هر چیز نیازمند تأمین مالی و اعطای تسهیلات لازم است. به گزارش ایرنا، مقصود اسعدیسامانی؛ افزود: با آزادسازی نرخ بلیت پروازها که از سال گذشته محقق شد، شاهد افزایش تدریجی تعداد ناوگان […]
محمد قرهداغلی – وزیر راهوشهرسازی، گفت: به دلیل ناترازی موجود در موضوع پروازها و خدمات هوایی، نیازمند توسعه ناوگان هوایی حداقل تا سه برابر میزان فعلی هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در آیین گرامیداشت دستاندرکاران حج تمتع امسال، افزود: آنچه از روز نخست در صنعت هواپیمایی به دنبال آن بودیم توسعه ناوگان بود. وی […]
گروه راهوشهرسازی -رئیس سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه در دولت سیزدهم با کاهش دو ساله، سن ناوگان هوایی مسافری کشور به ۲۶ سال رسید، گفت: به دنبال کاهش سن ناوگان به زیر ۲۰ سال هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، محمد محمدیبخش؛ یادآور شد: در شرایط سخت تحریم قرار داریم و موانع حملونقل هوایی بسیار است، اما […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه