معاون دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش با استناد بر مطالعات صورت گرفته، «کاهش سن ورود کودکان به پایه اول دبستان به ۵ سال تمام» را به نفع آنها ندانست و گفت: این موضوع در حالحاضر بین صاحبنظران آموزش و پرورش و همچنین روانشناسان محل بحث و گفتگوست اما نظر ما این است که سن ورود […]
معاون دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش با استناد بر مطالعات صورت گرفته، «کاهش سن ورود کودکان به پایه اول دبستان به ۵ سال تمام» را به نفع آنها ندانست و گفت: این موضوع در حالحاضر بین صاحبنظران آموزش و پرورش و همچنین روانشناسان محل بحث و گفتگوست اما نظر ما این است که سن ورود به پایه اول ابتدایی که هماکنون شش سال تمام است، به نفع دانشآموزان بوده و تسریع تحصیلی را که بخواهد با پنج سال تمام صورت بگیرد را کارشناسان به صلاح نمیدانند. موسیالرضا کفاش؛ در گفتگو با ایسنا، درخصوص طرح جدید کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر کاهش سن ورود کودکان به مدارس به پنج سال، اظهار کرد: در حالحاضر سن ورود به اول دبستان شش سال تمام است. یعنی دانشآموزان برای ورود به پایه اول باید تا اول مهرماه سال تحصیلی که آغاز میشود، به شش سال تمام رسیده باشند. کفاش؛ در این باره که آیا ورود به پایه اول با پنج سال تمام به نفع دانشآموزان است یا خیر، افزود: در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد؛ در آموزش و پرورش براساس اطلاع بنده و مطالعات و تحقیقاتی که به آنها استناد میشود، ورود به پایه اول با پنج سال تمام را به صلاح دانشآموزان نمیدانند. اما این امر در حال بررسی و مطالعه کارشناسی است. کفاش؛ با بیان اینکه البته در کشورهای مختلف درخصوص سن ورود به پایه اول اعداد مختلفی اعلام میشود، اظهار کرد: در برخی کشورها پنج، برخی پنجونیم سال و برخی نیز شش سال و حتی بالاتر کودکان وارد مدارس میشوند اما اینکه ما بخواهیم سن ورود به پایه اول را تسریع کنیم، به نظر میرسد چندان به نفع دانشآموزان نباشد اما باید دید در نهایت جمعبندی نظرات صاحبنظران در این باره چه خواهد بود و چه موضع مشخصی را خواهند گرفت اما اگر قانون شود، همه ملزم به اجرای آن خواهند بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.