تصویب بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال طرح‌ کلان ملی فناوری

تصویب بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال طرح‌ کلان ملی فناوری رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: سال گذشته ۵۷۰ میلیارد ریال طرح کلان ملی فناوری در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به تصویب رسیده است. به گزارش ایسنا، پیمان صالحی درمورد سرنوشت ۴۸ طرح کلان ملی در مدت ۶ سال، درباره طرح‌های کلان […]

تصویب بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال طرح‌ کلان ملی فناوری

رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: سال گذشته ۵۷۰ میلیارد ریال طرح کلان ملی فناوری در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به تصویب رسیده است.

به گزارش ایسنا، پیمان صالحی درمورد سرنوشت ۴۸ طرح کلان ملی در مدت ۶ سال، درباره طرح‌های کلان تأیید شده در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در سال ۹۵ با توجه به بررسی و ارزیابی‌های به عمل آمده از طرح‌های متعدد پیشنهادی در مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری، تعداد ۱۳ طرح در حوزه‌های مختلف هوایی، تجهیزات پزشکی، حمل و نقل و غیره به تصویب رسید.

وی افزود: اعتبار مصوب برای این طرح‌ها بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال در چارچوب طرح‌های کلان ملی فناوری بود.

به گفته صالحی، این مرکز در ابتدای فعالیت خود، به منظور حمایت از طرح‌های کلان توجه به بازار ملی، بیش‌تر به جنبه‌های فنی طرح‌ها توجه می‌کرد و به صورت بالعوض از آنها حمایت می‌کرد. با آغاز فعالیت دولت یازدهم و نگرش جدید این مرکز مبنی بر حمایت از تجاری‌سازی فناوری، در حال حاضر حمایت از طرح‌ها از طریق اعطای وام صورت می‌گیرد.

 

براساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی تصریح کرد: به همین منظور، در زمان تصویب طرح‌ها به جنبه‌های مربوط به بازار توجه بیش‌تری می‌شود تا مجری نیز در بازپرداخت وام با مشکل مواجه نشود. این رویکرد گرچه به دلیل نیاز بیش‌تر به بررسی‌ها و رایزنی‌‌ها نسبت به رویکرد قبلی بیش‌تر زمانبر است، اما به تضمین موفقیت طرح‌ها کمک می‌کند.