روس‌ها در تهران کنفرانس فولاد و گندله برگزار می‌کنند

    مؤسسه تحقیقاتی روسی اصل متال اکسپرت (Metal Expert) ارایه‌دهنده اخبار و تحلیل‌های بازار فولاد و مواد اولیه تولید فولاد، در سال جاری میلادی دو کنفرانس مهم را در دبی و ایران برگزار خواهد کرد. به گزارش معدن۲۴، این مؤسسه که در زمینه‌های برگزاری کنفرانس‌های تخصصی بین‌المللی در بخش فولاد فعال است دومین کنفرانس […]

 

 

مؤسسه تحقیقاتی روسی اصل متال اکسپرت (Metal Expert) ارایه‌دهنده اخبار و تحلیل‌های بازار فولاد و مواد اولیه تولید فولاد، در سال جاری میلادی دو کنفرانس مهم را در دبی و ایران برگزار خواهد کرد.

به گزارش معدن۲۴، این مؤسسه که در زمینه‌های برگزاری کنفرانس‌های تخصصی بین‌المللی در بخش فولاد فعال است دومین کنفرانس واردات شمش فولاد MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) را در ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ (۲۵ فروردین ۹۵) در دبی برگزار می‌کند. با پیگیری‌های مستمر جعفری طهرانی، مؤسسه متال اکسپرت قبول و تأیید کرده است تا سومین کنفرانس چشم‌انداز فولاد ایران را در اول ژوئن ۲۰۱۶ (۱۲ خرداد ۹۵) به جای استامبول در تهران برگزار کند.

گفتنی است در هر دو این کنفرانس‌ها کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران و مشاور بین‌الملل خانه اقتصاد به عنوان سخنران اصلی حضور خواهد داشت و معدن۲۴ پوشش کامل خبری خواهد داد.

دومین کنفرانس واردات بیلت منا که امسال در دبی برگزار می‌شود سال ۲۰۱۵ نیز در همین شهر برگزار شده بود.

جعفری طهرانی در این کنفرانس پیرامون خودکفایی سنگ آهن به عنوان مزیتی برای صادرکنندگان فولاد ایران سخنرانی خواهد داشت.

سایر رؤوس مطالبی که جعفری طهرانی در کنفرانس دبی در قالب سخنرانی به آن خواهد پرداخت شامل پیش‌بینی بازار سنگ آهن در سال ۲۰۱۶، با وجود رقابت شدید استرالیا و برزیل در بازار سنگ آهن جهانی، ایران چه برنامه‌ای در جهت ادامه صادرات این ماده معدنی دارد، برداشته شدن تحریم‌ها و تأثیر آن بر صنایع سنگ آهن ایران و نگاه صادراتی سنگ آهن ایران به بازار خاورمیانه و شمال آفریقا می‌شود.

وی در خصوص خودکفایی ایران در واردات گندله با افزایش تولید داخلی در سال ۲۰۱۶، نگاهی گذرا به مقادیر تولید، واردات و مصرف سنگ آهن در کشورهای همسایه ایران، برنامه تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۶، پیش‌بینی زمان توسعه بازار مسکن ایران به عنوان قوه محرکه افزایش مصرف داخلی فولاد و برنامه کلی صادرات فولاد ایران در سال ۲۰۱۶ نیز صحبت خواهد کرد.

در این کنفرانس همچنین در خصوص روند اخیر و چشم‌انداز کوتاه مدت بازار فولاد آفریقای شمالی و بازار محصولات طویل در این کشور‌ها صحبت خواهد شد.

توسعه اقتصادی در منطقه منا و تأثیر آن بر صنعت فولاد، چگونگی تکامل مصرف محصولات طویل در سال‌های اخیر، چشم‌انداز کوتاه مدت تقاضای میلگرد و نیز برنامه‌های توسعه تحت تأثیر واردات گسترده محصولات نهایی و نیمه نهایی فولاد از دیگر مباحثی است که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد.

در سومین کنفرانس چشم انداز فولاد ایران نیز پیرامون موضوعات بازار فولاد ایران تبادل نظر خواهد شد و امکان مذاکره در این خصوص با سایر فعالان حوزه فولاد فراهم می‌شود.

 

دو دوره قبل این کنفرانس در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب در شهر باکو-آذربایجان و شهر استامبول-ترکیه برگزار شده است.