بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی هانیه قنادزاده‌ـ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی خبر داد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سردار تقی مهری در نشست خبری که در محل شهرک آزمایش برگزار شد، درباره بخشش جریمه دیرکرد جرایم راهنمایی و رانندگی اظهار […]

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد

بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی

هانیه قنادزاده‌ـ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سردار تقی مهری در نشست خبری که در محل شهرک آزمایش برگزار شد، درباره بخشش جریمه دیرکرد جرایم راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی اضافه جریمه کلیه جرایم رانندگی که تا پایان سال ۹۵ اعمال شده، بخشیده شده است.

وی با بیان این‌که این قانون هم‌اکنون اجرایی شده است، گفت: خواهش من از هموطنان این است که برای پرداخت جریمه رانندگی خود حتماً صورت‌وضعیت جدید را دریافت کرده و سپس نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

به گفته مهری، تا پایان آذرماه برای بهره‌مندی از این مصوبه زمان وجود دارد.

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۳۶ درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خبر داد و افزود: تعداد خودروهای وارداتی شماره‌گذازی شده نیز در این مدت از ۶۷ هزار دستگاه به ۸۶ هزار دستگاه رسیده و حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مهری ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۶۲۵ هزار گواهینامه جدید صادر شده و درمورد ۳ میلیون خودروی فرسوده اعمال قانون شده است.

مهری ٢٤ درصد تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته را مربوط به موتورسواران و ٢٢ درصد را نیز مربوط به عابران پیاده اعلام کرد و گفت: ٥١ درصد کشته‌شدگان بین ٢١ تا ۵۰ سال سن داشتند. همچنین ٢٢ درصد کشته‌شدگان نیز زن بودند.

مهری با اشاره به اجرای طرح نوروزی ۹۶ نیز گفت: در نوروز ٩٦ هم نسبت به نوروز ٩٥ آمار جانباختگان حوادث ترافیکی ۱۰ درصد کاهش داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره محدودیت‌هایی که برای راننده‌های نوگواهینامه در قانون پیش‌بینی شده گفت: این محدودیت در نیمه نخست امسال اجرایی خواهد شد و جزییات آن نیز پیش‌تر اطلاع‌رسانی شده بود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی نیز گفت: برابر ماده ۵۴ بیمه شخص ثالث و ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی این مصوبه مجلس امکان اجرا شدن ندارد؛ چرا که این موارد با یکدیگر در تناقض هستند به همین دلیل ما از مجلس می‌خواهیم که این موضوع را مرتفع کند و پلیس نیز پیگیر این قضیه است. ضمن این‌که با اجرای طرح جریمه ریالی سربازی برای افراد دارای حداقل ۸ سال غیبت بسیاری از مشمولان غایب می‌توانند از این طریق گواهینامه خود را دریافت کنند.

مهری همچنین با اشاره به استفاده از فناوری‌های جدید در نیروی انتظامی اظهار کرد: با همکاری راهداری در سال گذشته ۶۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شده و قرار است تا خرداد ماه امسال نیز ۶۰۰ دستگاه دوربین دیگر نیز نصب شود که البته اتفاقاً این امکانات و تجهیزات قطعاً در کاهش حوادث و تلفات رانندگی مؤثر خواهد بود.

 

به گفته مهری ۷۲ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی در سال گذشته در معابر برون‌شهری و ۲۸ درصد نیز در معابر درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.