رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از فضای انحصاری در بازار خودرو، یکی از چالشهای مهم را عدم مسئولیتپذیری خودروسازان در حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: در صورت وقوع تصادف، باید کارشناسان علتیابی کنند و اگر نقص کیفیت، سیستم ترمز، بدنه یا هر بخش دیگری دخیل بود، خودروساز نیز به تناسب تقصیر محکوم […]
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از فضای انحصاری در بازار خودرو، یکی از چالشهای مهم را عدم مسئولیتپذیری خودروسازان در حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: در صورت وقوع تصادف، باید کارشناسان علتیابی کنند و اگر نقص کیفیت، سیستم ترمز، بدنه یا هر بخش دیگری دخیل بود، خودروساز نیز به تناسب تقصیر محکوم شود؛ اما متأسفانه در عمل همه تقصیرها برعهده راننده گذاشته میشود. به گزارش مناقصهمزایده، بیستوهفتمین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن در قوهقضاییه به ریاست حجتالاسلاموالمسلمین خلیلی؛ معاون اول قوهقضاییه، معاونان رئیس دستگاه قضا و مدیران چند شرکت خودروسازی برگزار شد. در بخشی از این جلسه، خدائیان؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از وضعیت فعلی صنعت خودرو، به بررسی عوامل نارضایتی عمومی از خودروهای داخلی پرداخت. وی با اشاره به مشکلات خودروهای داخلی از نظر کیفیت، کمیت و خدمات، از آسیبشناسی سازمان بازرسی پیرامون وضعیت خودروها و علت نارضایتی مردم خبر داد. خدائیان؛ با اشاره به تغییرات متعدد مدیریتی در شرکتهای خودروسازی طی سه تا چهار سال اخیر، افزود: ثبات مدیریتی در این شرکتها وجود ندارد و دخالت مسائل سیاسی در عرصه اقتصادی صنعت خودرو را با چالشهایی روبهرو کرده است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور، همچنین با انتقاد از فضای انحصاری در بازار خودرو، یکی از چالشهای مهم را عدم مسئولیتپذیری خودروسازان در حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: در صورت وقوع تصادف، باید کارشناسان علتیابی کنند و اگر نقص کیفیت، سیستم ترمز، بدنه یا هر بخش دیگری دخیل بود، خودروساز نیز به تناسب تقصیر محکوم شود؛ اما متأسفانه در عمل همه تقصیرها برعهده راننده گذاشته میشود. وی خطاب به مدیران خودروسازی حاضر در جلسه به ریشه برخی گلوگاههای فساد در صنعت خودروسازی اشاره و خواستار شفافیت در فرآیند خرید قطعات و نظارت دقیقتر بر عملکرد نمایندگان خارجی خودروسازان شد.
دیدگاه بسته شده است.