صلاحیت یکی از الزامات مورد نیاز پیمانکاران برای شرکت در مناقصات است

سرپرست اداره بازرسی کار استان اصفهان صلاحیت یکی از الزامات مورد نیاز پیمانکاران برای شرکت در مناقصات است سرپرست اداره بازرسی کار استان اصفهان گفت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و ایمن‌سازی محیط‌های کار بیش از ۱۶۰ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری در سال ۹۵ صادر شده است. به گزارش ایسنا، حبیب‌ا…‌مقصودی اظهارکرد: با توجه […]

سرپرست اداره بازرسی کار استان اصفهان

صلاحیت یکی از الزامات مورد نیاز پیمانکاران برای شرکت در مناقصات است

سرپرست اداره بازرسی کار استان اصفهان گفت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و ایمن‌سازی محیط‌های کار بیش از ۱۶۰ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری در سال ۹۵ صادر شده است.

به گزارش ایسنا، حبیب‌ا…‌مقصودی اظهارکرد: با توجه به تغییرات زیاد و روزمره نیروی انسانی، ماشین‌آلات، شرایط محیط و ماهیت کار، بررسی صلاحیت ایمنی پیمانکاران حقیقی ‌و حقوقی در فعالیت‌های مختلف توسط اداره بازرسی کار استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به مواد ۱۳، ۸۵ و ۹۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رسالت ذاتی اداره بازرسی کار استان صیانت از منابع انسانی و مادی در حوزه کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار است که با اجرای دقیق قوانین و آیین‌نامه‌ها این امر تحقق خواهد یافت.

سرپرست اداره بازرسی کار استان اصفهان ادامه‌داد: با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه ایمنی امور پیمانکاری که توسط شورای عالی حفاظت فنی در سال ۸۸ مصوب شده تمام پیمانکاران طبق آیین‌نامه موظف به اخذ صلاحیت ایمنی هستند.

مقصودی اضافه‌کرد: این صلاحیت یکی از الزامات مورد نیاز پیمانکاران به منظور شرکت در مناقصات است که جهت دریافت آن باید مراحل تشکیل پرونده و ثبت نام در سامانه، سپری نمودن دوره آموزش ایمنی ویژه مدیران عامل و کارگران و بازدید میدانی از محل فعالیت پیمانکاری طی کنند.

وی با بیان این‌که برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی از اهداف دولت است، افزود: بخشی از مراحل اجرایی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاری به کانون انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی واگذار شده است.

 

سرپرست اداره بازرسی کار استان اصفهان گفت: اسامی شرکت‌ها و پیمانکاران حقیقی دارای صلاحیت ایمنی و سایر اطلاعات مورد نیاز متقاضیان، در سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به آدرس https: //svcc.mcls.gov.ir قابل مشاهده است.